Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

J.L. Vergnon Confidence 2008

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Enligt CT så har den 91.8 i snitt poäng och evetuellt drickfönster satt till 2016-2022.
Har inte provat själv men verkar helt klart intressant. 370 verkar också vara ett kap.
Vilken båt var det på?
 

magnum

Epernay, Frankrike
Hej!

Jag hittade denna för 370 SEK på båten. Det känns som ett bra pris. Men hur är den, någon som provat?
370 är OK pris, men nu jämför jag med prsier här i Frankrike! JL Vergnon gör nog en av de tuffaste champagnerna i Mesnil, det råder ingen brist på syra, har du bara en skulle jag spara 3-4 år om du har flera prova en. En champagne gjord på ekfat och utan dosage (om jag minns rätt), 2008 är fullmatad med mineral, tydlig syra och med enorm rikedom, kommer behöva tid för att blomma ut. Great stuff!
 
Toppen