Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Jag gillar terroir...

Mysonoxen

Medlem
SV: Jag gillar terroir...

Såväl 1er Cru odlarna i Bordeaux som vinflodsodlarna i Midi talar om terroir även om de odlar nektar eller diskvatten. Ett franskt urfenomen.
 

anders

Medlem
SV: Jag gillar terroir...

Mysonoxen skrev:
...men kvinnan var det inget fel på :p

Jag ber att få anmäla en avvikande uppfattning. Kvinnan är helt klart psykiskt sjuk, hon lider av anorexia. Vilket benrangel! Och att hon är psykiskt sjuk understryks av faktumet att hon släpar runt en Dompa vilket ingen är en dryck ingen fullt frisk människa vill ses med i publika sammanghang.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Jag gillar terroir...

anders skrev:
Jag ber att få anmäla en avvikande uppfattning. Kvinnan är helt klart psykiskt sjuk, hon lider av anorexia. Vilket benrangel! Och att hon är psykiskt sjuk understryks av faktumet att hon släpar runt en Dompa vilket ingen är en dryck ingen fullt frisk människa vill ses med i publika sammanghang.

Jag ber att få komma med en avvikande åsikt! Kvinna syns på bild med en magnum Dompa Rosé 96, det är en helt annan grej än en vanlig dompa!

Det är ett riktigt, riktigt, riktigt bra jävla vin. Även om det fortfarande är ungt naturligtvis! Att släpa runt på en magnum av detta vin är ett tecken på att man är friskt. Dock är väl sättet hon ligger och smeker flaskan på när hon ligger i sängen kanske inte helt kosher, men sjukt? I think not!
 
Trådskapare
A

Andreas L

Medlem
SV: Jag gillar terroir...

Det är såna babes som Krug stöter på, då han är runt på stadshotellen och kör vinprovningar... ;D
 

anders

Medlem
SV: Jag gillar terroir...

Krug skrev:
Jag ber att få komma med en avvikande åsikt! Kvinna syns på bild med en magnum Dompa Rosé 96, det är en helt annan grej än en vanlig dompa!

Det är ett riktigt, riktigt, riktigt bra jävla vin. Även om det fortfarande är ungt naturligtvis! Att släpa runt på en magnum av detta vin är ett tecken på att man är friskt. Dock är väl sättet hon ligger och smeker flaskan på när hon ligger i sängen kanske inte helt kosher, men sjukt? I think not!

I så fall får man anta att de lyckats betydligt bättre med 96 än 85 för när jag botaniserade i den flaskan för några år sedan så var det inget som imponerade.
Är du säker på att du inte gör en "Moldavienbedömning" av vinet? :D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Jag gillar terroir...

anders skrev:
I så fall får man anta att de lyckats betydligt bättre med 96 än 85 för när jag botaniserade i den flaskan för några år sedan så var det inget som imponerade.
Är du säker på att du inte gör en "Moldavienbedömning" av vinet? :D

Med tanke på att den sista gången jag provade sagda vin var i sällskap med Krug88 och två molokna Gnagetsupporters efter en neslig finalförlust i någon form av idrott så fanns det ingen form av fägring som kunde ta uppmärksamet från vinet.

Alltså, ej Moldavien.
 

anders

Medlem
SV: Jag gillar terroir...

Krug skrev:
Med tanke på att den sista gången jag provade sagda vin var i sällskap med Krug88 och två molokna Gnagetsupporters efter en neslig finalförlust i någon form av idrott så fanns det ingen form av fägring osm kunde ta uppmärksamet från vinet.

Alltså, ej Moldavien.

Ja, i ett sådant sällskap hade jag också sökt tröst i alkoholen, så det är nog därför du har ett kärt förhållande till nämnda vin. :D

Men eftersom du nu skriver upp det vinet så ska jag ge DP ytterligare en chans, Gud vet för vilken gång i ordningen.
 

anders

Medlem
SV: Jag gillar terroir...

Jag vidhåller dock att bruden är en anorektiker. Där är ju lika mycket kurvor på henne som på en motorväg genom amerikanska prärien. Herregud, skulle man lyckas få henne i säng skulle det bli till att sopa ihop spillrorna som en krossad porslinsfigur!
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Jag gillar terroir...

anders skrev:
Jag vidhåller dock att bruden är en anorektiker. Där är ju lika mycket kurvor på henne som på en motorväg genom amerikanska prärien. Herregud, skulle man lyckas få henne i säng skulle det bli till att sopa ihop spillrorna som en krossad porslinsfigur!

DP Rosé, väl värt att beakta, DP Rosé!

Sen må kvinnan vara spinkig, men när man ser ut som vi gör har man inte råd att vara picky.

Det enda undantaget är den äckliga grisen på V samma natt som min vidriga Krug -95 incident, men hon sållas ut endast på grund av att hon har sjuka åsikter och är rasse.
 

Krug88

Medlem
SV: Jag gillar terroir...

Krug skrev:
Med tanke på att den sista gången jag provade sagda vin var i sällskap med Krug88 och två molokna Gnagetsupporters efter en neslig finalförlust i någon form av idrott så fanns det ingen form av fägring som kunde ta uppmärksamet från vinet.

Alltså, ej Moldavien.
Då var den riktigt skön, följt av en ännu bättre Chave Hermitage 03 var det väl?
Drack Dompan rosé 96 för 2 veckor sedan igen, nu var den riktigt, riktigt sluten.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Jag gillar terroir...

Krug88 skrev:
Då var den riktigt skön, följt av en ännu bättre Chave Hermitage 03 var det väl?
Drack Dompan rosé 96 för 2 veckor sedan igen, nu var den riktigt, riktigt sluten.

Stämmer, Chave 03 var det.

Och nu när jag tänker efter, ver det inte hon den smutsigt porriga servitrisen som serverade oss? Det kan ju förklara varför vi har fina känslor för bubblet!
 

anders

Medlem
SV: Jag gillar terroir...

Krug skrev:
Sen må kvinnan vara spinkig, men när man ser ut som vi gör har man inte råd att vara picky.

Det enda undantaget är den äckliga grisen på V samma natt som min vidriga Krug -95 incident, men hon sållas ut endast på grund av att hon har sjuka åsikter och är rasse.

Detta knyter an till diskussionen på http://www.finewines.se/forum/index.php?topic=154.msg1756#msg1756

Det innebär att hade du sänkt en Krug till så hade du nog gett dig på grisen också. :D
 

Krug88

Medlem
SV: Jag gillar terroir...

Krug skrev:
Stämmer, Chave 03 var det.

Och nu när jag tänker efter, ver det inte hon den smutsigt porriga servitrisen som serverade oss? Det kan ju förklara varför vi har fina känslor för bubblet!
Visst, hon som påstod att hennes läppar var äkta!!!
I think not...
 

anders

Medlem
SV: Jag gillar terroir...

Krug skrev:
Stämmer, Chave 03 var det.

Och nu när jag tänker efter, ver det inte hon den smutsigt porriga servitrisen som serverade oss? Det kan ju förklara varför vi har fina känslor för bubblet!

Så det var en "Moldavienbedömning" ändå. :D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Jag gillar terroir...

Krug88 skrev:
Visst, hon som påstod att hennes läppar var äkta!!!
I think not...

Bluff, dikt, lögn och förbannad osanning var vad hon for med!
 
Toppen