Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Jean Nony Gevrey-Chambertin 1964

Idag möttes jag av den mycket trevliga överraskningen med en flaska vin på skrivbordet när jag kom till jobbet. Hittar däremot inte så mycket om vinet när jag googlar och hoppas på er hjälp att kunna avgöra hur glad jag ska bli :)

Jean Nony Gevrey-Chambertin 1964 - Tete de Cuvee
 

Attachments

  • 18553166_10155469566833694_1830778779_o.jpg
    18553166_10155469566833694_1830778779_o.jpg
    45,8 KB · Visningar: 235
Trådskapare
Johan Ahlberg

Johan Ahlberg

Medlem
Udda med ett vin från Gevrey när det handlar om en négociant från Bordeaux... Finns det en etikett på baksidan? Typ, något i stil med "mis en bouteille par..."?

Det tycks ju tillhöra den här filuren: http://www.chateau-grand-mayne.com/

Jag tänkte samma som dig och blev lite ifrågasättande. Gevrey men négociant från Bordeaux. Undrar om någon här kan förklara det? Fick ett erkännande från gåvogivaren som har suttit på en stor vinsamling och har haft flaskan i sin ägo i många år.

Ingen etikett på baksidan.
 
Toppen