Jérôme Prévost - lagringspotential?

Diskussion i 'Vin' startad av moos, 12 mars 2012.

1. moos

moos Medlem

Hur uppskattar ni vana champagnesippare lagringspotensialen för de senaste årgångarna av La Closerie Les Béguine, LC07/08/09?

Har nån provat La Closerie Fac Simile?

2. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

SV: Jérôme Prévost - lagringspotensial?

De kan du lagra. Speciellt 08 var väldigt bra. Har inte druckit 09an. Prevost gör underverk med PM, extremt duktigt odlare

Fac Simile är en trevlig rosé. Kommer inte ihåg de årgångar jag druckit och har bara skrivit upp 07 och rätt kort.

2007 är ingen årgång som föregås av gott rykte, men Prévost har lyckats fantastiskt bra med både vita och rosén. Den här var knastertorr och lite sluten men öppnade upp sig rätt snabbt och växte under kvällen.

3. moos

moos Medlem

SV: Jérôme Prévost - lagringspotensial?

Enligt cellartracker så skulle 08 drickas mellan 2012-2020. Är detta en rimligt fönster? Är cellartracker att lita på rent almänt när det kommer till poäng och lagring.

08 är den som jag själv har provat, en riktig smaskig lektion i syrastruktur.

4. Anders Landström

Re: SV: Jérôme Prévost - lagringspotensial?

5. Anders Landström

Re: Jérôme Prévost - lagringspotensial?

Såg precis denna

a visit with Jerome Prevost wraps up the day's tastings...great, great wines...2008s are spectacular right now -- Antonio Galloni (@AntonioGalloni)

6. moos

moos Medlem

SV: Jérôme Prévost - lagringspotential?

Hittils så ligger det ingen champagne i källaren, nu så köps det bara en flaska av varje som jag provar då jag fortfarande är väldigt ny på champagne. Men jag gillade La Closerie Lés Béguine och tyckte att det var på tiden att få nått til lagring.

7. Andreas

Andreas Medlem

SV: Jérôme Prévost - lagringspotential?

har druckit en låda 04 eller 05, kommer inte ihåg... minns bara att sista flaskan var underbar och jag hatar mig själv att jag inte kunde hålla mig och låta ett par ligga kvar i källaren. Krugig kvalitet av ren PM.

Andreas

Dela sidan