Kändisviner topplistan

Diskussion i 'Övrigt' startad av Skumpagne, 24 maj 2014.

1. Skumpagne

Skumpagne Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa

Läste en artikel vilka kändisviner som sålde bäst under 2013.. listan är antal liter sålt.

Per Morberg 1 487 679,75
    Per Gessle 111 134,25
    Mat-Tina 107 686,5
    Petter 88 369,5
    Bengt Frithiofsson 56 832
    Montazami 45 271,5
    Ernst Kirschsteiger 32 747,25
    Lasse Stefanz 16 968
    Tomas Ledin 3 737,25
    Plura 3 538,5
    Robert Gustafsson 2 649,75
    Kent 2 347,5
    Lill-Babs 2 161,5
    Leif Mannerström 1 631,25
    Kajsa Bergqvist 1 326
    Carl Jan Granqvist 1 061,25
    Hammerfall 696
    Swedish House Mafia 554,3

Spännande läsning på lördagsmorgonen :cigarr:

Mattias S gillar detta.
  2. Mattias S

Mattias S Administratör

Visste inte ens att alla dessa fanns. Hammerfall förvånar mig lite. Såg för övrigt den värsta avarten på teve igår. "Sommartider Rosé" gissa av vem...:rolleyes:

3. StefanAkiko

StefanAkiko Pendeldricker Tokyo, London och Umeå

KRÄKS ! ! !
    :finger:

Rexel, Skumpagne och Vino fino gillar detta.
  4. Magnus L

Magnus L urydhtfilgukj

Nån som har druckit något av det?

5. Mattias S

Mattias S Administratör

Inte än, men vi får se vad tomten kommer med vid något väl valt BYOB-tillfälle. :tystad:

6. Magnus L

Magnus L urydhtfilgukj

Per Gessle har ju satt sitt namn på en Allegrini Toscana IGT för 250kr, så allt kanske inte är 90krs plonk...

7. Magnus L

Magnus L urydhtfilgukj

Robert Gustafsson har också intressant nog lagt sig lite dyrare, 159kr & 169kr.

8. Mattias S

Mattias S Administratör

Ibland kan ju 90 kroners plonk säljas för 250 spänn med hjälp av någon kändis. o_O

Magnus L gillar detta.
  9. Magnus L

Magnus L urydhtfilgukj

Svårt att tro att dom skulle kunna lägga på riktigt så mycket. Han har ju för övrigt flera billigare viner också.

Kom på att jag faktiskt har druckit ett av Kents viner från Tua Rita. Köpte det mest för att det var en kanin på etiketten. Minns det som blask.

Mattias S gillar detta.
  10. Mattias S

Mattias S Administratör

Motorhead Shiraz har jag testat, riktigt skräp, har druckit avsevärt bättre BiB. :)

11. Magnus L

Magnus L urydhtfilgukj

Nej ingen höjdare, fast hade så låga förväntningar så jag blev faktiskt positivt överaskad :)

12. vintomas

vintomas Bloggare

Nej, men jag har hört positiva omdömen om Kent och enbart såganden och råskäll över Per Morberg.
    För övrigt vill jag protestera å @Elvis vägnar mot att Elvis Presley inte får vara med på listan. Säljer inte Elvis The King tillräckligt för en placering?

13. merlotsmile

merlotsmile Medlem

14. kayaker

kayaker Cyklist

15. Mattias S

Mattias S Administratör

16. Vino fino

Vino fino Medlem

Extremt nedslående att i ett land på 9 M invånare så konsumerades 1,5 M liter av Morbergs avskyvärda propplösare.

SB:s statistik är numera alltid en skräckhistoria. Kanske dags för landets vinskribenter att sluta hylla Svedala som föregångsland vad gäller vin?

Nä visst fasen. De är ju sängkompisar med leverantörerna och Monopolet. En har t.o.m. ett eget vin på listans femte plats...

17. Magnus L

Magnus L urydhtfilgukj

Thomas Grehn om Morbergs box. En överkryssad fyr. :)

18. Rexel

Rexel Medlem

Vägrar dricka och köpa kändisviner av princip

19. Mattias S

Mattias S Administratör

Har också en princip: Jag köper skräpvin max en gång.

Rexel gillar detta.
  20. kayaker

kayaker Cyklist

Jag försöker undvika att köpa skräpviner mer än noll gånger. Hittills har jag lyckats.
    Att jag inte köper något som kostar under 150kr/helflaska om jag inte har en pålitlig rekommendation, provat själv alt. producerats av en mycket pålitlig producent hjälper förmodligen till. :)

Dela sidan