Kändisviner topplistan

Diskussion i 'Övrigt' startad av Skumpagne, 24 maj 2014.

1. StefanAkiko

StefanAkiko Pendeldricker Tokyo, London och Umeå

Två viner AC/DC, ett otal BIB:ar med varierande kändisnamn, bla Morbergs genidroppar (då jag varit gäst här och var), bla en rosé med rejäl restsötma, smaskiga syror, inköpt i Danmark med något pop-band (för mig okänt) på etiketten. Osv. Skräp.
    Dock så måste jag säga att artisten Petter (tror jag det är) som har rullat in sina portugisiska flaskor i tjockt vitt papper och kallar det för P.Lex. Riktigt bra vin, inget plonk. Ett bra undantag från plonkregeln.

Men, håller med alla som helt undviker dessa viner: Livet är kort, och man behöver inte dricka alla BiB:ar eller alla Beaujolaiser för att föra upp dem på sin privata shitlist.

2. Bror

Bror Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin

Detta då? image.jpg

Appel och Mattias S gillar detta.
  3. Mattias S

Mattias S Administratör

4. chambertin

chambertin Medlem

Grillvin för nassar typ.

mnor och Mattias S gillar detta.
  5. Bror

Bror Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin

Ja, en kompis la upp det på FB. Trodde det var ett skämt. Man undrar vem som får provisionen...

6. vintomas

vintomas Bloggare

Luna
    Producenten är Lunardelli i norra Italien. Har hållit på med detta rätt länge, men med ett par års mellanrum återupptäcks de av tabloiderna, vilket ger dem ny gratisreklam. Tydligen lagligt i Italien att sätta reproduktioner av gamla propagandaaffischer på flaskorna, men förbjudet i bl.a. Tyskland. De gör även etiketter med andra motiv, inklusive Che Guevara, Marx m.fl., men det är tydligen Hitler och Mussolini som säljer. Har aldrig provat så jag vet inte hur (dåliga) vinerna är.

StefanAkiko och Emanuel gillar detta.
  7. Per Stade

Per Stade Lege artis

Någon som har provat det här "kändisvinet"?

Skumpagne gillar detta.
  8. Mattias S

Mattias S Administratör

Även om det säkert kan vara ett trevligt vin så föredrar jag när de som kan det där med vinmakning gör blenden (jag förutsätter att Andreas inte har erfarenheten, men vad vet jag). Men hellre en blend gjord av en duktig sommelier än en Ripasso vald av Sven Ingvars...

Elvis och Larseman gillar detta.
  9. Appel

Appel Medlem

Helt sjukt...
    Men samtidigt lite ironiskt i Italiens skruvade värld...

10. kayaker

kayaker Cyklist

@Andreas L borde ju ha gjort det iallafall. :) Han kanske kan redogöra för hur mycket han varit inblandad? (sic!) Jag är iallafall nyfiken.

11. vintomas

vintomas Bloggare

Kombinationen Bordeaux och Andreas Larsson borde ha förutsättningar att sitta som en smäck. I övrigt håller jag med om att de flesta sommelierer förmodligen ska öppna flaskor snarare än bestämma vad som fylls i dem. :)

Dela sidan