Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Kanonviner som fått dåliga betyg av Robert Parker?

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Kanonviner som fått dåliga betyg av Robert Parker?

chambertin skrev:
Efter 2008 så var väl Parker inte välkommen längre (2008:an sågades ganska rejält) och jag kan inte hitta att Neal Martin provat vinet heller.

Figeac 2008, Neal Martin: 91 p (provat jan 2012), en primeur gav han det (92-94) p.
 

chambertin

Medlem
SV: Kanonviner som fått dåliga betyg av Robert Parker?

vintomas skrev:
Figeac 2008, Neal Martin: 91 p (provat jan 2012), en primeur gav han det (92-94) p.
Tack tomas nu hittade jag det också via Wine Journal !
 

Håkan

Medlem
SV: Kanonviner som fått dåliga betyg av Robert Parker?

Jamet, Parker gillar helt plötsligt inte vinet, Vi provade en årgång som Parker gillar mot en årgång han inte gillar och förstod verkligen ingenting bra grejer bäggetvå

Parker brukar inte gillar Margeret River, Moss Wood hör väl inte till favoriterna. Inte Cullen heller för den sakens skull.

Heitz Marthas Vineyard, Parker gillar inte längre, jag har inte provat några årgångar sen 86, har för mig att vingården är delvis omplanterad.

Diamond Creek? Parker skriver inte längre om vinerna. Fick höga poäng på 80/90-tal, höga priser.

Far Niente, Parker gillar inte, men priserna är höga för det. Har aldrig provat.

Opus One. 92an för några år sen var en fantastisk upplevelse, Höga priser skrämmer. Bättre än sitt rykte.

Dominus hade också en period med dalande siffror, tyckte inte att de årgångarna var så mycket sämre...
 
Toppen