Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Kina - En detaljstudie i mänskligt förfall.

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Två dagar in i resan och jag tror att jag supit bort min telefon och min kamera. Eller, jag vet att jag gjort det, jag hoppas dock att de finns kvar. Antingen på restaurangen där vi käkade eller i någon vänlig själs fickor.

Vi ankom till Wenzhou för två dagar sedan och allt vi har gjort sedan dess är att äta. Äta och få massage. Dag 1 inleddes med en snabb dusch på hotellet sen raskt hem till familjen Wu på middag. Mings pappa hade lagat en sanslös middag med hur mycket gott som helst. lättrimad krabba, anktungor och maneter var bara en bråkdel av grejerna. Allt sköljdes ned med decilitervis av sprit. Baijou, Urghel. Efter middagen kördes vi på sen kväll av värdens bror till en massagesalong där man fick kraftiga mängder med stryk.

Dag två inleddes med frukost, vilken grym frukost! Och därefter i rask takt: Studiebesök i en matmarknad, en helvetiskt god jättelunch med alla traktens specialiteter (ska försöka radda upp vad när jag listat ut vad det var), en hårtvätt (med huvudmassage), studiebesök i matbutik, fotmassage (ont!) och ett fylleslag av guds nåde med några av pappas kompisar från "kriget" med familjer. Den kinesiska skålningstraditionen kan komma att bli min död, det var dock ett lysande beslut att skifta från sprit till vin.

Nu, sömnlös i Wenzhou.

Återkommer med mer info som resan fortskrider.

//J
 
Två dagar in i resan och jag tror att jag supit bort min telefon och min kamera. Eller, jag vet att jag gjort det, jag hoppas dock att de finns kvar. Antingen på restaurangen där vi käkade eller i någon vänlig själs fickor.

Vi ankom till Wenzhou för två dagar sedan och allt vi har gjort sedan dess är att äta. Äta och få massage. Dag 1 inleddes med en snabb dusch på hotellet sen raskt hem till familjen Wu på middag. Mings pappa hade lagat en sanslös middag med hur mycket gott som helst. lättrimad krabba, anktungor och maneter var bara en bråkdel av grejerna. Allt sköljdes ned med decilitervis av sprit. Baijou, Urghel. Efter middagen kördes vi på sen kväll av värdens bror till en massagesalong där man fick kraftiga mängder med stryk.

Dag två inleddes med frukost, vilken grym frukost! Och därefter i rask takt: Studiebesök i en matmarknad, en helvetiskt god jättelunch med alla traktens specialiteter (ska försöka radda upp vad när jag listat ut vad det var), en hårtvätt (med huvudmassage), studiebesök i matbutik, fotmassage (ont!) och ett fylleslag av guds nåde med några av pappas kompisar från "kriget" med familjer. Den kinesiska skålningstraditionen kan komma att bli min död, det var dock ett lysande beslut att skifta från sprit till vin.

Nu, sömnlös i Wenzhou.

Återkommer med mer info som resan fortskrider.

//J

Kul med livstecken och sköna måltider. Vi får hoppas att tiden på Formosa förberett dig ordentligt.

PS. Fotmassage gör jävligt ont om man inte är lös och ledig. Du får jobba på det .-)
 

hampus86

Medlem
Alltid ett lysande beslut att skifta från Baijou till vin.
Changyu från staden Yantai(flickvännens födelsestad) har jag smakat drickbara viner ifrån.
Jag antar att dom försöker supa ner dig rätt hårt:).
Om du har vpn på datan kanske youtube kan hjälpa dig med diverse beställningar på restaurang: http://www.youtube.com/watch?v=4Ft1VZgsavg
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Alltid ett lysande beslut att skifta från Baijou till vin.
Changyu från staden Yantai(flickvännens födelsestad) har jag smakat drickbara viner ifrån.
Jag antar att dom försöker supa ner dig rätt hårt:).
Om du har vpn på datan kanske youtube kan hjälpa dig med diverse beställningar på restaurang: http://www.youtube.com/watch?v=4Ft1VZgsavg
Igår var et middag med det gamla gardet. Hej vad det skulle supas ned. Tror att vi spelade remi med dem, men det vet jag först när jag eventuellt lokaliserar försvunna telefoner och kameror (telefonen skiter jag i, men kameran skulle suga fett om den var borta...).

Vi drack Angludets andravin. I kopiösa volymer.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Telefon upphittad (bredvid säng), search party igångsatt efter kameran. Ska bli intressant detta!
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
I går intogs alla hotpots moder. Fy fan vad gott det var. Allt från fiskhuvud till grishjärna trillade ned i grytan. Lyckades också skrämma skiten ur ett barn. Fet, långhårig, skäggig och tatuerad stod jag och muggade, In kommer ett styck yngel som fryser till när han ser mig och skriker "woooooooooooooooaaaaaaaaaaw!". Sen mer mat.

Mings Pappa, som tydligen var en av dem som ledde hem oss efter efter ärkefyllan, hävdade att han bara var bakis "för att han hade oroat sig så mycket för oss". Jag hade tydligen smitit från dem på hotellet och gömt mig på en toalett. De var tvungna att gå till receptionen och kolla på CCTV för att lista ut var jag var.

Stort.

Igår: Lunch, Museum (sjukt nervös guide), marknad (grymma nötter), dagens visdomsord: "man blir aldrig hungrig i Kina", hotpot på riktigt. Sen karaeoke (eller hur det stavas) vi sjung snapsvisor och drack stänkare Johnny Walker Black.

Elegant.
 

hampus86

Medlem
I går intogs alla hotpots moder. Fy fan vad gott det var. Allt från fiskhuvud till grishjärna trillade ned i grytan. Lyckades också skrämma skiten ur ett barn. Fet, långhårig, skäggig och tatuerad stod jag och muggade, In kommer ett styck yngel som fryser till när han ser mig och skriker "woooooooooooooooaaaaaaaaaaw!". Sen mer mat.

Mings Pappa, som tydligen var en av dem som ledde hem oss efter efter ärkefyllan, hävdade att han bara var bakis "för att han hade oroat sig så mycket för oss". Jag hade tydligen smitit från dem på hotellet och gömt mig på en toalett. De var tvungna att gå till receptionen och kolla på CCTV för att lista ut var jag var.

Stort.

Igår: Lunch, Museum (sjukt nervös guide), marknad (grymma nötter), dagens visdomsord: "man blir aldrig hungrig i Kina", hotpot på riktigt. Sen karaeoke (eller hur det stavas) vi sjung snapsvisor och drack stänkare Johnny Walker Black.

Elegant.

Jag antar att du menar closed circuit television, och inte China central television :). Hade iofs varit jävligt roligt om några miljoner kineser följt dina bravader på live TV.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Jag antar att du menar closed circuit television, och inte China central television :). Hade iofs varit jävligt roligt om några miljoner kineser följt dina bravader på live TV.
CCTV som i allmänmänsklig betydelse, såldedes det förstnämnda. :)

Igår var jag en slagen man. Har mest försökt överleva måltiderna och få sömn.

Sjukt jobbig känsla att sakna att vara hungrig.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Oj, var det som en födelsedagspresent jag fick tillgång till Loungen?

Shanghai igår och idag. Vilken underbar stad. Måste återkomma, måste spendera mer tid. Blev fyra flarror bubblish totalt tror jag. Lite suddigt på slutet. Var en medioker bilresa till Hangzhou på eftermiddagen. Lite bakis. Igår blev det middag på en spansk restaurang och lunchen intogs på mcdonalds pga tidsbrist. Delar av resesällskapet var otroligt skeptiska mot den spanska maten.

Och tack för grattis!
 
  • Like
Reactions: Jos
Toppen