Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Köpa vin på bulk

Bryggaren

Medlem
God dagens vin-folk!

Är själv väldigt intresserad och uppskattar vin. Däremot jobbar jag med öl och ölbryggning. Har börjat experimentera med blanda vitt vin, rosevin och druvjuice med maltbas/öl av väldigt bra resultat. Uppfriskande hybrid kan man kalla den. Men om man ska sätta detta i kommersiell skala så skulle jag behöva köpa in bulk-last med vin. Dvs per kubikmeter eller liknande.

Är det någon som vet vart man kan vända sig för att hitta återförsäljare eller någon som kan hjälpa mig?
 

Mattias Schyberg

Administratör
God dagens vin-folk!

Är själv väldigt intresserad och uppskattar vin. Däremot jobbar jag med öl och ölbryggning. Har börjat experimentera med blanda vitt vin, rosevin och druvjuice med maltbas/öl av väldigt bra resultat. Uppfriskande hybrid kan man kalla den. Men om man ska sätta detta i kommersiell skala så skulle jag behöva köpa in bulk-last med vin. Dvs per kubikmeter eller liknande.

Är det någon som vet vart man kan vända sig för att hitta återförsäljare eller någon som kan hjälpa mig?
Systembolaget brukar vara bra på bulk! ;)

Skämt åsido: Har ingen koll själv, men troligtvis finns det någon annan som kan hjälpa dig. Välkommen till forumet! :)
 
Trådskapare
B

Bryggaren

Medlem
Systembolaget brukar vara bra på bulk! ;)

Skämt åsido: Har ingen koll själv, men troligtvis finns det någon annan som kan hjälpa dig. Välkommen till forumet! :)
Tack Mattias! Känns som jag borde ha hittat hit tidigare. :)
Hoppas att någon kan hjälpa mig. Importör eller liknande. Har skatteupplag och alla import-tillstånd/papper-tjafs som behövs...
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Ska du blanda med öl är det förmodligen något enkelt vitt vin som annars hamnar i bag-in-box du ska köpa? D.v.s. sådant som Nordic Sea Winery köper in stora mängder av. Ska nog inte vara alltför svårt att hitta för cirka € 1-1,50 per liter "at source" exklusive skatter, om du inte är alltför kräsen.
Annars kan jag tänka mig att ett godtyckligt kooperativ (t.ex. i södra Frankrike) eller stor-negociant med "bulkviner" gärna kan tänka sig att sälja till dig.
Du är dock i ett lite intressant "mellansegment" på marknaden, så du måste nog göra en specialbeställning snarare än köpa någon förpackningsenhet från standardprislistan.
Du vill nämligen köpa mindre än de som buteljerar själv, d.v.s. inte en hel flexitank, men vill ändå ha vinet i bulk. Köper man de mängder du nämner av ett vin från en producent, är man nog ofta en stor inhemsk restaurang eller snarare en liten restaurangkedja som ska ha det som husets vin. Då vill man endera ha det på stor-bag-in-box eller på flaska. Eller så är man importör som vill ha färdigbuteljerade saker.
Frågan är vilka behållare man använder för just dessa mängder? Kanske plasttunnor om några hundra liter styck av någon slags standardstorlek, packade på pall, vore mest praktiskt?
 
Trådskapare
B

Bryggaren

Medlem
Ska du blanda med öl är det förmodligen något enkelt vitt vin som annars hamnar i bag-in-box du ska köpa? D.v.s. sådant som Nordic Sea Winery köper in stora mängder av. Ska nog inte vara alltför svårt att hitta för cirka € 1-1,50 per liter "at source" exklusive skatter, om du inte är alltför kräsen.
Annars kan jag tänka mig att ett godtyckligt kooperativ (t.ex. i södra Frankrike) eller stor-negociant med "bulkviner" gärna kan tänka sig att sälja till dig.

Tack för din insikt!

Ja, jag vill ha ren bulk, inte förpackat. Jag är ute efter någon slags enkel rose.

Tack för alla tips, ska fortsätta gräva under veckan.
 
Toppen