Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Köpingsberg "champagne"

Trådskapare
S

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Tja, det är ju ingen Champagne men det är säkert OK att kalla den för Skumpagne så vad väntar du på, @Skumpagne ? ;)
Nja, min sista röding går till Herr Landström på lördag hade jag tänkt.
Sen finns det mycket annat roligt man kan få för 430kr, typ 430 tuggummin kanske eller 43 burkar cola zero.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Som så ofta med svenska viner så tar de bra betalt för något som mest troligt inte håller hög standard jämfört med vin från etablerade vinregioner.

Men...just mousserande vin skulle ju faktiskt kunna bli bra i vårt kalla klimat och vem vet, de kanske har lyckats riktigt bra. Jag kan tycka att det är värt en femhundring för att bli besviken och om det råkar vara bra så blir ingen gladare än jag.

Det hade varit kul med ett schysst svenskt bubbel. :)
 
Trådskapare
S

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Som så ofta med svenska viner så tar de bra betalt för något som mest troligt inte håller hög standard jämfört med vin från etablerade vinregioner.

Men...just mousserande vin skulle ju faktiskt kunna bli bra i vårt kalla klimat och vem vet, de kanske har lyckats riktigt bra. Jag kan tycka att det är värt en femhundring för att bli besviken och om det råkar vara bra så blir ingen gladare än jag.

Det hade varit kul med ett schysst svenskt bubbel. :)
Jo visst, men jag har provat lite svenskt bubbel och aldrig blivit imponerad. senaste var Kullahalvöns solaris årgång -10 eller -11 och det var inget att hänga i julgranen. Lite för saftigt pris för att jag skulle våga prova iaf. Hoppas dock någon annan provar och skriver några rader :D
 

Magikern

Medlem
Jag har provat på gården och tyckte det var förvånansvärt bra men mina förväntningar var låga å andra sidan. Någonting säger mig att han bjöd på representationsflaskor med de bästa från 2009 eller 2010 (då säsongen var rätt bra i sydskåne) . Flaskorna som kommer till butikerna håller nog mer ojämn nivå skulle jag gissa.
 
Trådskapare
S

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Jag har provat på gården och tyckte det var förvånansvärt bra men mina förväntningar var låga å andra sidan. Någonting säger mig att han bjöd på representationsflaskor med de bästa från 2009 eller 2010 (då säsongen var rätt bra i sydskåne) . Flaskorna som kommer till butikerna håller nog mer ojämn nivå skulle jag gissa.
Ja man brukar väl inte ha så höga förväntningar på svenska viner. Ska bli kul när någon smyger in denna på ett vininferno.
 
Trådskapare
S

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Läste lite på hemsidan och citerar.

"KÖPINGSBERG VINTAGE 2010

Snart är det dags fredagen den 21 november smäller det. Då kommer världens bästa Österlenbubbel på systemet. Första omgången går bara till Ystad, Tomelilla och Simrishamn (fråga gärna på Hansa i Malmö). Lagrat 4 år på jästfällningen/ flaska. Alla flaskor är numrerade för hand, någon kommer att köpa nr 001!

Vi har fått fantastisk respons/recensioner på vinet och hoppas att ni kommer att gilla produkten. Vinet vinner på lagring åtminstone en månad gärna längre, skulle själv vänta minst ett år."

En månad borde man ju kunna hålla sig för bra mognad..
 
Toppen