Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Köptips!

MagnusH70

Medlem
För den som vill köpa nästa kultproducent från USA finns Andremily No 2 på Bolaget. Ingen notis någonstans...
Parker ger 97-99p
 

Alter Ego

Medlem
Dom här släpps upp nu i veckan:
74317 Parusso Barolo Mariondino 569 kr
76032 Parusso Barolo Bussia 825 kr
79337 Andremily Nr.2 Syrah 1299 kr
72264 Colgin Cariad 4999 kr
76185 Colgin IX Estate Red Wine 4999 kr
79918 Colgin IX Estate Syrah 2499 kr
72656 Parusso Barolo Coste Monforte 749 kr
74291 Toni Gelabert Fangos Negre 214 k
70584 The Ojai Vineyard Fe Ciega Pinot Noir 1399 kr
71934 The Ojai Vineyard Fe Ciega Pinot Noir 1399 kr
73906 The Ojai Vineyard Presidio Syrah 1399 kr
74430 The Ojai Vineyard Presidio Syrah 1399 k
70533 Korlat Merlot 222 kr
 
Det fanns aldrig några flaskor till beställning... 3-4 gången på raken Divine kör med samma grej...
Frågan är varför? De är inte de enda, har noterat samma sak för flera.
Antingen är det gratis reklampelare, eller så är det ett sätt att se till att fördela begränsat antal flaskor till några få stamkunder som får reda på klockslag o datum o därigenom slipper privatimporten. Eller någon som inte är momsbefriad restaurang som köper upp stora mängder av finvinerna direkt när de släpps. Eller?
 

chambertin

Medlem
Frågan är varför? De är inte de enda, har noterat samma sak för flera.
Antingen är det gratis reklampelare, eller så är det ett sätt att se till att fördela begränsat antal flaskor till några få stamkunder som får reda på klockslag o datum o därigenom slipper privatimporten. Eller någon som inte är momsbefriad restaurang som köper upp stora mängder av finvinerna direkt när de släpps. Eller?
Förstår inte varför man bemödar sig om BS då.
@Swedish vad vet du mer ?
 

Vino fino

Medlem
Hakar på andra här. Skulle vara intressant att höra från någon på insidan om varför många artiklar artificiellt dyker upp i BS eller t.o.m. webbsläpp och sedan försvinner spårlöst.

Har frågat elitgänget vid Kungsträdgården men de kör sin vanliga rutin, spela-allmänt-korkad-och-helt-tondöv-inför-vinentusiasters-frågor. Som sagt, vore intressant att höra från någon från leverantörssidan som kan förklara varför dyrgripar med hög efterfrågan försvinner innan allmänheten får möjlighet att köpa. Eftersom transparensen är noll lämnas man med misstanken om att affären är överenskommen på förhand, sannolikt inte till det pris som officiellt aviseras eller lämnas över till Skatteverket.
 

Pontus

Medlem
Hakar på andra här. Skulle vara intressant att höra från någon på insidan om varför många artiklar artificiellt dyker upp i BS eller t.o.m. webbsläpp och sedan försvinner spårlöst.

Har frågat elitgänget vid Kungsträdgården men de kör sin vanliga rutin, spela-allmänt-korkad-och-helt-tondöv-inför-vinentusiasters-frågor. Som sagt, vore intressant att höra från någon från leverantörssidan som kan förklara varför dyrgripar med hög efterfrågan försvinner innan allmänheten får möjlighet att köpa. Eftersom transparensen är noll lämnas man med misstanken om att affären är överenskommen på förhand, sannolikt inte till det pris som officiellt aviseras eller lämnas över till Skatteverket.
Ibland undrar jag också. De två gånger jag frågat har SB skyllt på att leveransen aldrig kommit, och när jag då kollat med leverantör har vinet stulits (!) på vägen till Sverige. Det tenderar tyvärr ofta att vara just de viner man vill åt som försvinner :mad:.
 
Äsch, bortse från min löjliga fantasi ovan. Tog mig några minuter att inse att möjligheten till privatimport gör hela idén omöjlig. Min sagofigur till miljardär i disponentvillan går ju direkt på vinimportör x och betalar den lilla premien för privatimport och så är saken biff. Ibland ska man tänka igenom hela tanken till sitt slut innan man börjar skriva. Skyller på litet seg i kolan efter fyrtioårsfest för min älskade lillebror igår kväll och alldeles för mkt ripasso (jag är inte van!)
Inte meningen att hitta på knasiga rykten om alla bra bolagskamrater. Ni gör ett hästjobb! Keep it up!
 
Trådskapare
MagnusH70

MagnusH70

Medlem
Med trevlig dialog når man långt tänkte jag och kontaktade Divine. Vips har jag råkat beställa 4 flaskor av Andremily via privatimport. Verkar vara en praktisk väg framåt...
 
Med trevlig dialog når man långt tänkte jag och kontaktade Divine. Vips har jag råkat beställa 4 flaskor av Andremily via privatimport. Verkar vara en praktisk väg framåt...
Strålande - och som sagt, det är ju superkul att Divine tar in grejerna över huvud taget. Återkom gärna med en TN när du provat första flaskan!
 
Trådskapare
MagnusH70

MagnusH70

Medlem
Absolut, det ska jag. Lär dock dröja en tid, det borde ligga en 5-7 år innan jag närmar mig första flaskan. Om det är lika koncentrerat som SQN så är det 10-15 år som gäller, så tålamod!
 
Toppen