Kommentarer till krönikor [i olika medier]

Diskussion i 'Övrigt' startad av anders, 16 juni 2008.

  1. SUPRA

    SUPRA Bäst

    SV: Kommentarer till krönikor [i olika medier]

    Om hon varit lite intresserad av vin hade hon vetat att det inte alls är en självklarhet att en Systembolagsanställd kan mer än en bartender.
    Men bartenders ska tydlingen förringas och naturligtvis ligger det i Systembolagets affärsidé och intresse att haussa kunskapen hos sina egna säljare.
    Det Systembolaget säger, och nota bene Linda köper med hull och hår, är "Vi var de absolut bästa säljarna av alkohol!"
    Att de sen säljer sisådär 1% (tog jag i nu?) alkoholfritt i sina affärer är ju enbart för att verka Politiskt Korrekta.
    Ungefär som Svenska Spel som måste marknadsföra "Spela Lagom"...det är väl ingen som tror på det egentligen?

    Hur finansierar UNF för övrigt sin verksamhet?

    STOR HUMOR. Linda kan förhoppningsvis se fram emot toppbetalning för jag gissar att de internrekryterar ;)
    http://www.accentmagasin.se/2010/04/iogt-nto-topparnas-loner-granskade/

    ”Inte en prioriterad fråga”
    Ungdomens nykterhetsförbund, UNF, är en av åtta organisationer som trots två månaders svarstid och flera påminnelser valt att inte svara på tidningens frågor.

    – Det var en prioriteringsfråga. De skickade väldigt många frågor och eftersom vi ansåg att det inte gynnar vårt arbete med nykterhetsfrågor att avsätta den tiden till att svara på deras frågor så prioriterades det bort. Men vi skrev ett kort svar att de kunde hitta det mesta av informationen genom att klicka runt på vår hemsida där det finns protokoll och en ganska så detaljerad budget, säger Vidar Aronsson som är ordförande för UNF.
     
  2. SUPRA

    SUPRA Bäst

    SV: Kommentarer till krönikor [i olika medier]

    http://test.unf.se/upload/dokument/DistriktsP%C3%A4rmen_3%20Ekonomi.pdf
    UNF får bidrag på 2-3 miljonersklassen kring 2006-2008. Undrar varifrån dessa pengar kommer ifrån? Pappa Systembol...förlåt Staten?
    Medlemsintäkterna ligger på en tiondel. ::) Uppskattningsvis 400-500 kr per medlem.
    "Styrelsen" var en fin utgiftspost också. Trodde man arbetade ideelt? ;)
    Någon med mer uppdaterad "budget"?
     
  3. chambertin

    chambertin Medlem

    SV: Kommentarer till krönikor [i olika medier]

    Bra skrivet Anders !

    Linda använder en klassisk metodik för att dominera över och nedvärdera sin motpart genom att bl.a kalla oss som skriver här för vinsnubbar/vinsnubbor och följer också upp med att kalla vårt forum för "vi-som-dricker-fin-vin-forum" i stället för det det egentligen heter.

    För övrigt så är ju det ett ganska vedertaget faktum att man säljer och övertygar bättre om man gillar och tror på det man saluför var sig det gäller tjänster, prylar eller åsikter.
     
  4. Elvis

    Elvis Medlem

    SV: Kommentarer till krönikor [i olika medier]

    Som finewines diplomatiske moderator skrev jag en kommentar till Lindas senaste inlägg för att få henne att förstå:

    Fick till och med ett trevligt svar.
     
  5. KockJohan

    KockJohan Cioccolato Catering Leverantör

    SV: Kommentarer till krönikor [i olika medier]

    Mycket underhållande läsning detta:)
    men framför allt att det finns så mycket folk som på riktigt tror att vin bara har en övervägande uppgift - att ge berusning !?
     
  6. Anders Landström

    Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

    SV: Kommentarer till krönikor [i olika medier]

    Forumets helgon, Elvis. Tvärt emot den okänsliga adminstratören
     
  7. SUPRA

    SUPRA Bäst

    SV: Kommentarer till krönikor [i olika medier]

    För mig är alkohol främst en smakförhöjare, eller en underbar upplevelse i sig.
    Men det kan vara raka motsatsen också, allt beroende på kvalitet.
     
  8. Anders Landström

    Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

    SV: Kommentarer till krönikor [i olika medier]

    Tydligen fick ju Linda Engström över 500 träffar efter hennes blogg blivit länkad på bland annat finewines.se. Forumet fick 10 träffar efter att hon länkat tillbaka till finewines.se!

     
  9. Jimmy Forsman

    Jimmy Forsman Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot. Administratör

    SV: Kommentarer till krönikor [i olika medier]


    finewines.se - connecting people.
     
  10. kayaker

    kayaker Cyklist

  11. SV: Kommentarer till krönikor [i olika medier]

    Om de fortfarande analyserar resultatet så är den inte offentlig än, uppsatser blir ju offentliga först vid oppositionen.
     
  12. kayaker

    kayaker Cyklist

    SV: Kommentarer till krönikor [i olika medier]

    Jag vet inte riktigt vad som avses, men jag tolkade det faktum att han fått sin examen som om allt så'nt var avklarat. Texten är dock motsägelsefull...
     
  13. Anders Landström

    Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

    SV: Kommentarer till krönikor [i olika medier]

    Vi får se hur utmanande den är. och vilka slutsatser de drar. Som med alla uppsatser så ligger ju myclet i de begränsningar de gjort.
     
  14. Peder

    Peder Medlem

    SV: Kommentarer till krönikor [i olika medier]

    Citat hämtat från en vinskribent på SvD som arbetar mycket hårt i denna bransch.

    http://www.svd.se/mat-och-vin/vin-ol/hj ... 261381.svd
     
  15. Peder

    Peder Medlem

  16. Kostjan

    Kostjan Mot bättre vetande

    SV: Kommentarer till krönikor [i olika medier]

    ;D +1
     
  17. sunqan

    sunqan Vinös

    Man SKA inte klicka sig vidare... Värma ett glas vin i micron ???????

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  18. Elvis

    Elvis Medlem

  19. Anders Landström

    Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

    SV: Kommentarer till krönikor [i olika medier]

    GP har tre artiklar om vin idag, ingen av dem handlar om den billigaste BiB utan tre olika aspekter, hemleverans från Systembolaget , Sydafrikanska Vinklubben samt en vilken handlar om reklam för vin. För den sistnämnda så är som vanligt i tidningar rubriken missvisande då än så länge inget lagbrott påvisats, utan det är endast tidningen (och AGMs ) synpunkter.

    Den som driver frågan om alkoholreklam är Mattias Grundström, han kan knappast ses som objektiv då AGM företräder svenska företag. Jag har inte sett samma energi från herren i fråga då det gäller alkoholreklam i exempelvis Livets Goda, där reklam framställs som redaktionell text.

    http://www.gp.se/konsument/1.986742-sva ... -vinreklam

     
  20. Per Stade

    Per Stade Lege artis

    SV: Kommentarer till krönikor [i olika medier]

    Mikael Mölstad rekommenderar man undviker att köra portugisiskt hundrakronorsvin i blendern.

    Artikeln han har läst är inte skriven av vilken "vinentusiast i USA" som helst.
    Nathan Myhrvold är högt utbildad och vetenskapligt skolad.
    Förutom allt annat är han lidelsefullt intresserad av mat och vin och har byggt ett matlaboratorium
    och gett ut en "kokbok" i sex delar och 2500 sidor.
    Dessutom har Nathan Myhrvold råd att dekantera sin 1982 Château Margaux i blendern.

    Han tipsar också om ett enkelt blindtest för dem som vill vara lite mer vetenskapliga
    och inte är hemma i avancerad statistisk och matematisk analys.
     

Dela sidan