Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Kommentarer till krönikor [i olika medier]

Konstaterar att du glömde "rödvinssås" som finns från flera tillverkare i hyllorna i matbutiken.

Av rent smakmässiga skäl borde det redan vara förbjudet men med en pengastinn lobbyorganisation som IOGT-NTO i ryggen skulle man förmodligen framgångsrikt kunna driva frågan och göra världen en tjänst på samma gång.

Ropen skalla:
Stoppa såsen - vilken sås - RÖDVINSÅSEN!

För de av er som har Facebook, mycket underhållning här
 

gece

Man vänjer sig.
För de av er som har Facebook, mycket underhållning här
De har upptäckt att det finns romrussinglass också. Grattis och välkomna till förrförra seklet?

Förresten, var det inte snack för ett gäng år sen om att det fanns alkohol som smakförstärkare i vanlig Magnum? Har för mig att det kunde ge utslag om man blåste ett litet tag efter att man ätit en.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Jag försöker leta efter tecken på att sidan är någon sorts svår ironi men inser att de menar allvar. De behöver hjälp.
 

ChristianB

DipWSET
Jag har verkligen helt missat glassdebatten och IOGT-NTOs världsfrånvända beteende. Underhållande på min ära, men så hycklande att det saknar motstycke; spel och lotterier förstör ju ekonomin för många, skapar ett beroende som i slutändan kommer att påverka resten av samhället också, men samtidigt så blir de sjövilda för att det finns 0,8% alkohol i en glass?!

+1 filmjölk...
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare

chambertin

Medlem
LG utmanar nu kvällspressen och får nästan Allt om Vin att framstå som riktigt seriösa.
Jag tänker då på LG/Per Bills nya sajt www.boxtoppen.se
Annonsintäkterna från den här produktkategorin är tydligen så stora att man inte har råd att låta bli.
En nytt bottenmärke tyvärr men LG verkar ju stolta:
Premiär för Boxtoppen.se - Till toppen med Per Bill

Vad är på gång?
Den första oktober var det premiär för Boxtoppen - boxvinernas tio-i-topp. Boxtoppen rankar de tio bästa boxvinerna i sitt slag - ständigt aktuell och ständigt tillgänglig. Vi har haft hemsidan liggande ute under september, men inte marknadsfört den alls. Redan nu har 50 000 besökare per vecka! Intresset att vecka för vecka hitta marknadens bästa och mest prisvärda boxviner är med andra ord stort.

Vad är boxtoppen?
Boxtoppen är en hemsida med topplistor som presenterar de bästa boxvinerna på marknaden i åtta olika klasser.
 

Peder

Medlem
LG utmanar nu kvällspressen och får nästan Allt om Vin att framstå som riktigt seriösa.
Jag tänker då på LG/Per Bills nya sajt www.boxtoppen.se
Annonsintäkterna från den här produktkategorin är tydligen så stora att man inte har råd att låta bli.
En nytt bottenmärke tyvärr men LG verkar ju stolta:

Kanske skulle vara något för Finewines att ta upp konkurrensen med och starta en liknande site där annonsintäkterna går oavkortat till lobbyism mot skadliga alkoholprodukter i form av BIB och kändisvin. ;)
 

Magnus L

urydhtfilgukj
LG utmanar nu kvällspressen och får nästan Allt om Vin att framstå som riktigt seriösa.
Jag tänker då på LG/Per Bills nya sajt www.boxtoppen.se
Annonsintäkterna från den här produktkategorin är tydligen så stora att man inte har råd att låta bli.
En nytt bottenmärke tyvärr men LG verkar ju stolta:

Tycker det lämpar sig med ett klassiskt LOL! :)

Idén med Boxtoppen är att sprida kunskap om vin i allmänhet och boxviner i synnerhet på ett lättbegripligt och trevligt sätt till alla som har ett vinintresse. Oavsett om du är aktiv munskänk och provat vin i 50 år eller är en yngre konsument med ett nyligen väckt intresse för vin kommer det finnas spännande läsning om aktuella lanseringar och gamla trotjänare.
 
Tycker det lämpar sig med ett klassiskt LOL! :)

Idén med Boxtoppen är att sprida kunskap om vin i allmänhet och boxviner i synnerhet på ett lättbegripligt och trevligt sätt till alla som har ett vinintresse. Oavsett om du är aktiv munskänk och provat vin i 50 år eller är en yngre konsument med ett nyligen väckt intresse för vin kommer det finnas spännande läsning om aktuella lanseringar och gamla trotjänare.

Munskänkarna gick ju också in i popularitetssvängen och körde boxprovningar så det verkar vara vägen att gå om man är vinintresserad :)
 

Mattias Schyberg

Administratör
Munskänkarna gick ju också in i popularitetssvängen och körde boxprovningar så det verkar vara vägen att gå om man är vinintresserad :)
Det är inget vi munskänkar vill höra, locket på genast. :sluta:

Skämt åsido, det är ett rejält lågvattenmärke som får mig att tveka när det gäller mitt medlemskap. Det är tur att majoriteten inom föreningen vägrar att ställa sig bakom detta. Eldsjälar finns det gott om inom verksamheten, det är en sak som är klar. Mest troligt är det samma sak när det gäller LG, dock. :)
 

chambertin

Medlem
Det är inget vi munskänkar vill höra, locket på genast. :sluta:

Skämt åsido, det är ett rejält lågvattenmärke som får mig att tveka när det gäller mitt medlemskap. Det är tur att majoriteten inom föreningen vägrar att ställa sig bakom detta. Eldsjälar finns det gott om inom verksamheten, det är en sak som är klar. Mest troligt är det samma sak när det gäller LG, dock. :)
Ja vad gäller LG så finns det ju ett mycket starkt argument (antar jag) för dom att ta del av den ökande annonsmarknaden för vin och jag skulle gissa att BiB-delen av denna annonsmarknad är väldigt mycket större än finewines-delen.

Tyckte också att det var trist med hur munskänkarna hakade på i botten och fattade absolut ingeting av hur dom tänkte där. Har förstått att det inte var helt konfliktfritt inom föreningen. Dock tycker jag att deras tidning Munskänken är föredömlig i många avseenden och har ofta bra djup i artiklarna.
 
Ja vad gäller LG så finns det ju ett mycket starkt argument (antar jag) för dom att ta del av den ökande annonsmarknaden för vin och jag skulle gissa att BiB-delen av denna annonsmarknad är väldigt mycket större än finewines-delen.

Tyckte också att det var trist med hur munskänkarna hakade på i botten och fattade absolut ingeting av hur dom tänkte där. Har förstått att det inte var helt konfliktfritt inom föreningen. Dock tycker jag att deras tidning Munskänken är föredömlig i många avseenden och har ofta bra djup i artiklarna.
Kan inte lova att finewines.se startar tidning men kan lova att vi fortsatt kommer vara boxfria.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Kan inte lova att finewines.se startar tidning men kan lova att vi fortsatt kommer vara boxfria.
Håller helt med, men om boxvinet blev mer så här...
image.jpg

...så kanske det skulle funka? ;)
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Ah, kom att tänka på i min ungdom när jag köpte ett gäng påsar likörgodis (spritfyllda chokladkarameller) och tryckte i mig rubbet för att bli full. Det slutade med att jag gick runt och spelade full. :D
...utgår från att du iaf mådde apa...
Kalorichock med sockertopp!
 

Gurto

Medlem
LG utmanar nu kvällspressen och får nästan Allt om Vin att framstå som riktigt seriösa.
Jag tänker då på LG/Per Bills nya sajt www.boxtoppen.se
Annonsintäkterna från den här produktkategorin är tydligen så stora att man inte har råd att låta bli.
En nytt bottenmärke tyvärr men LG verkar ju stolta:

Lade just märke till att alla kommentarer till artikeln raderats. Kritiken tystas.
 
Toppen