Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Konst av vin

lepatrik

Medlem
Nog för att man blir lurad ibland, senast Le Altanza Mirò men vad tycker vi om detta
http://www.clashakansson.com/
Ställer snart ut på Grappe
Jag blir både repulsed och fascinerad av hans konst, det vore ju skönt att ha ett par DRC, Krug hängandes nere i vinkällaren, men ändå det är ju lite cheesy
Näringslivets hus konferens lokaler är btw ingen höjdare, de har inte förstått att kaffe innehåller mer smakämnen än rött vin och att man vill dricka gott riktigt kaffe... Nej, tacka vet jag andra länders kaffe kultur. Sverige är ett u-land gällande kaffe och herrskor
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Konst av vin

Jag skulle nog aldrig komma på tanken att handla en dylik tavla, mest för att jag tycker att de är så vansinnigt fula och otroligt talanglösa. Det är säkert otroligt svårt att måla en vinflaska, men då föredrar jag att ha orginalflaskan eller en snyggt foto än någon sunkigt överdriven målning.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Konst av vin

Ett bra vin är konst i sig själv.

Dock har jag några trevliga "vintavlor" jag köpte i Bordeaux för många år sedan nere i källaren. Det är små fina saker med flaskor från Margaux, Latour, Petrus och Haut-Brion avbildade.
 
Toppen