Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Konsumentverket skyddar tyskkunniga svenskar mot illvillig marknadsföring

Elvis

Medlem
När började förhandsgranskningen av alkoholetiketter? Vi hade filmcensur ända fram till 2011 (även om Statens Biografbyrån slutade att klippa i filmer "redan" på 90-talet). Kanske Staten ville ta tillvara yrkeskunskapen hos filmcensorerna och helt enkelt lät dem börja granska flasketiketter istället?
 

Vino fino

Medlem
Påminner rätt mycket om Diskrimineringsombudsmannen. Det gäller att skapa sig jobb, oavsett om det har med verkligheten att göra.

Särskilt effektivt blir jobbskapandet om man kan hänvisa till någon lagstiftning som lämnar allt öppet för tolkning. Sen befolkar man med småfascistiska byråkrater som älskar att leka polis.

Sverige i ett nötskal.
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Påminner rätt mycket om Diskrimineringsombudsmannen. Det gäller att skapa sig jobb, oavsett om det har med verkligheten att göra.

Särskilt effektivt blir jobbskapandet om man kan hänvisa till någon lagstiftning som lämnar allt öppet för tolkning. Sen befolkar man med småfascistiska byråkrater som älskar att leka polis.

Sverige i ett nötskal.
Ja, diskriminering är ju inget verkligt problem... :vägg:
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Han skriver att det är Konsumentverket, men de enda som jag vet sysslar med etikettscensur är Systembolaget, därtill med mycket bisarra tolkningar av regelverket och på skakig juridisk grund. Herr Bloms vin finns ju i beställningssortimentet hos sagda monopol. Jag gör därför den vågade gissningen att det är SB:s censur som slagit till igen, men att de hänvisar till Konsumentverkets riktlinjer för alkoholmarknadsföring.
 

Vino fino

Medlem
Ja, diskriminering är ju inget verkligt problem... :vägg:
Nu är det kanske inte ett ämne för forumet, men eftersom du hade synpunkter: jag har inte påstått att diskriminering inte existerar.

Jag påstår att DO inte sköter sitt jobb. Vilket bevisas av den förkrossande dåliga statistiken på fällande domar.
 
Toppen