Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Koppla in splitaggregat/kompressor

Emil

Medlem
Som en uppföljning till denna tråd försöker jag nu få igång ett splitaggregat generöst sponsrat av en större kylfirma. Det är av någon anledning enbart italienska komponenter - en kompressor modell Frigor Afen (numera MTH) UC HZ/75U, en trehastighetsfläkt och en termostat/motorstyrning FC210L. Kompressorn har två sladdar som jag förutsätter är styrningen. Frågan är hur man kopplar in dessa i termostaten. Någon som har tips/kan detta, alternativt kan rekommendera en diskret eller vinintresserad kyltekniker? Verkar som att det är utgången OUT2 som ska användas, men tveksamt om jag vågar chansa.
 
Trådskapare
E

Emil

Medlem
Svarar på min egen fråga med mer information. Läste databladet för termostaten igen och den är väldigt enkel - OUT2 är en genomföring/brytare som slår till när det är dags att kyla, d.v.s. temperaturen är över önskat värde. Den enda frågan som återstår är om kompressorn/kylanläggningens två extra kablar är lågnivåstyrning eller om de bara ska byglas och sen kör man 240v-styrning genom termostaten på samma sätt som motorstyrningen för fläkten fungerar. Den levererades byglad.
 
Toppen