Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Krug GC Edition 163

Jos

Medlem
Är det bara marknadsföring? Som vanligt är Krugs egna sida totalt useless....
upload_2016-11-10_12-44-39.png
 

Elvis

Medlem
Krug att ha "löpnummer" från framsideetiketten på alla Grande Cuvée från och med nu, ungefär som Jacquesson har gjort med sin NV. Tydligen är 163 den 163:e blandning av Grande Cuvée som Krug har gjort och sedan kommer 164 Edition, 165 Edition, osv.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Krug att ha "löpnummer" från framsideetiketten på alla Grande Cuvée från och med nu, ungefär som Jacquesson har gjort med sin NV. Tydligen är 163 den 163:e blandning av Grande Cuvée som Krug har gjort och sedan kommer 164 Edition, 165 Edition, osv.
Så Vintomas har fel menar du?

Spontant tror jag mer på Vintomas då jag sett fler handlare som skrivit om Edition 163 som en speicalutgåva. Vilket rimmar med det som Vintomas skriver att det var de utgåvorna som tidigare hade namn.
 

Elvis

Medlem
Så Vintomas har fel menar du?

Nej. Jag läste inte Vintomas uppdaterade inlägg innan jag svarade men han säger i princip samma sak som jag. Han säger att Krug inför löpnummer från och med 164, jag säger att de infört det nu i och med 163. Det kommer i alla fall inte släppas några Grande Cuvée utan löpnummer från och med nu. (Men visst, jag vet att de tidigare släppt Grande Cuvée med 2007-bas utan något nummer på framsidan.)
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Nej. Jag läste inte Vintomas uppdaterade inlägg innan jag svarade men han säger i princip samma sak som jag. Han säger att Krug inför löpnummer från och med 164, jag säger att de infört det nu i och med 163. Det kommer i alla fall inte släppas några Grande Cuvée utan löpnummer från och med nu. (Men visst, jag vet att de tidigare släppt Grande Cuvée med 2007-bas utan något nummer på framsidan.)
Läs igen :)
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Vintomas hade uppenbarligen lite fel, då han (baserat på information tidigare i år), trodde att editionsnumret skulle införas från 164ème med bas 2008, samt från och med i år på specialutgåvor av äldre batcher, exempelvis de 158ème (bas 2002) som säljs ihop med årgångs-2002or till ett småjobbigt pris. :)
163:an ska ha basårgång 2007, och denna batch har ju redan sålts sedan förra året, med varierande degoreringssäsong som kan utläsas av ID-koden. Som Elvis redan konstaterat...
De märkta 163ème är alltså helt enkelt "svansen" av nuvarande batch, och finns alltså med två etikettutföranden. Tror även att förra etikettbytet (ID-kod och mindre justering av etikettens utseende) skedde mitt i en batch, som bestod av basårgång 2003. Så det ska finnas 2003-bas både med och utan ID-kod, precis som det nu finns 2007-bas både med och utan editionsnummer.
 

magnum

Epernay, Frankrike
Just det. Men inte "lite längre" som i "extra länge", utan bara som i "de sista flaskorna i ordinarie releasen av 2007-batchen".
Är du säker? Tror det kommer bli lite olika släpp, ordinarie, med vintage (basår) och som collection.
 

Elvis

Medlem
Är du säker? Tror det kommer bli lite olika släpp, ordinarie, med vintage (basår) och som collection.

Jag har läst att alla Grande Cuvée nu kommer att ha Edition (dvs basår om man adderar med 1844) på framsideetiketten. Men en Grand Cuvée Collection skulle det säkert kunna bli i framtiden - det bäddar de ju för nu.
 
Toppen