Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Låt oss dela en icke cava över nätet. Januari 2015

Hur bra var månadens vin (pris är inte en faktor)?

  • 75-79 Mediokert, ett drickbart vin med ett antal skönhetsfel

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    41

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Typo på rubriken, Matlen får rätta mig om han känner sig sträng.
Men som de flesta säkert räknat ut så tänkte jag välja en Champagne för att fira in året.
Efter mycket letande och grubblande så föll lotten på Krug 1988. Men eftersom bolagets utbud är begränsat så har jag fått ändra mitt val.
Jag tänkte något som inte rusar iväg allt för mycket i pris så desto fler vågar prova och ett annat val var att ta något i beställningssortimentet så man kan få flaskan dit man vill.
Iallafall så blev det Camille Savés 2008 (77188) för 344 riksdaler.
Har tidigare provat -02 och -04 ifrån denna småodlare som håller till i Bouzy.
2002 var imponerande och det blir kul att se om han lyckats lika bra med 2008. Beställ nu så ni hinner få hem i tid o_O
And may the odds be ever in your favour...
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Typo på rubriken, Matlen får rätta mig om han känner sig sträng.
Men som de flesta säkert räknat ut så tänkte jag välja en Champagne för att fira in året.
Efter mycket letande och grubblande så föll lotten på Krug 1988. Men eftersom bolagets utbud är begränsat så har jag fått ändra mitt val.
Jag tänkte något som inte rusar iväg allt för mycket i pris så desto fler vågar prova och ett annat val var att ta något i beställningssortimentet så man kan få flaskan dit man vill.
Iallafall så blev det Camille Savés 2008 (77188) för 344 riksdaler.
Har tidigare provat -02 och -04 ifrån denna småodlare som håller till i Bouzy.
2002 var imponerande och det blir kul att se om han lyckats lika bra med 2008. Beställ nu så ni hinner få hem i tid o_O
And may the odds be ever in your favour...
Jag ska se till att beställa så är jag med för förstagången på eran 'låt oss dela en pava över nätet' har precis som du också testat 02 & 04 och gillar producenten, kanske lite tam i vissa omgångar. men allt jag testat ifrån 2008 är sjukt bra, så jag hänger på iaf!
 
Trådskapare
S

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Är det någon som fått sin flaska ännu? Börjar bli lite orolig att det inte skall dyka upp nåt.
 
Toppen