Låt oss dela en pava över nätet -- augusti 2014

Diskussion i 'Vin' startad av chambertin, 20 juli 2014.

?

Hur bra var månadens vin (pris är inte en faktor)

1. 95-100 Klassiskt, ett stort vin

0 röst(er)
    0,0%
  2. 90-94 Exceptionellt, ett vin med överlägsen karaktär och stil

0 röst(er)
    0,0%
  3. 85-89 Mycket bra, ett vin med speciella kvaliteter

73,3%
  4. 80-84 Bra, ett välgjort vin

26,7%
  5. 75-79 Mediokert ett drickbart vin med ett antal skönhetsfel

0 röst(er)
    0,0%
  6. 50-74 Kan inte rekommenderas

0 röst(er)
    0,0%
  1. StefanAkiko

StefanAkiko Pendeldricker Tokyo, London och Umeå

Perfekt val.

Här är min TN:
    Jag tycker som @Mats och tycker att Skrutt är något på spåret.

2. Skrutt

Skrutt Medlem

Det var inte utan att Mats not hade viss effekt. Om inte annat så kan cyanidtoner kännas "tuffa" eller rent av avskräckande. Skämt åsido vore det intressant att höra hur Mats lärt sig identifiera cyanid. Är du den riktige 007 eller Keyser Söze?

3. Mats

Mats Wicked tribe rules!

Jag har tyvärr ingen dubbelnolla i min titel men jag har tidigare jobbat på lab där jag forskade på mitokondrier (kraftstationen i våra celler) och i vissa försök villa jag "förgifta" dem med kaliumcyanid. Som du hintar är det fördjä...t giftigt och jag har förrut hört att när man känner lukten är det för sent! Men det är så att bara vissa av oss, ca 10% tror jag, kan känna lukten eller känner den mycket tydligare än andra, och dit hör definitivt jag. Hade någon använt det i labbet innan jag kom in kände jag det direkt, och då pratar vi om ytterst små mängder här så det var inte många molekyler som nådde näsan (för den insatte och om jag minns rätt använde vi några mikroliter av en 2 mM lösning som sprutas ner i en annan). Luktar som bittermandel eller mosade kärnor men mycket skarpare. Så försöka förgifta mig med cyanid är inte lönt att försöka :)

Vino fino, merlotsmile och Skrutt gillar detta.
  4. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Har lagt in röstning för augusti månads vin. Gjort den öppen då månaden är passerad

5. Mattias S

Mattias S Administratör

Perfekt! Skall bli intressant att se hur FW-scoren hamnar. Frågan är när diverse reklamkampanjer kommer att börja efterfråga vår "score" för sina publikationer? :confused:

Den dagen något sådant sker så hoppas jag vi står emot. Oberoende är en dygd!

6. Anders Landström

Tycker det vore kanon om reklamkampanjer plockade upp röster från ett ideellt forum. Det innebär ju inte att vi säljer oss

Mattias S gillar detta.
  7. Mattias S

Mattias S Administratör

Sant, så länge det inte är "varuprover" eller annan form av betalning inblandat vill säga. Oberoende av branschen är nyckeln. ;)

8. Anders Landström

Saknar några som inte röstat.

9. Anders Landström

Tar nu bort "klistret" från det här ämnet. Trevlig provning över nätet får man säga :). Ser fram mot oktober månads vin

Dela sidan