Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Låt oss dela en pava över nätet - december 2014

Hur bra var månadens vin (pris är inte en faktor)

  • 95-100 Klassiskt, ett stort vin

    Votes: 0 0,0%
  • 90-94 Exceptionellt, ett vin med överlägsen karaktär och stil

    Votes: 0 0,0%
  • 75-79 Mediokert, ett drickbart vin med ett antal skönhetsfel

    Votes: 0 0,0%
  • 50-74 Kan inte rekommenderas

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    21

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Så ligger det ju även på min lott att nominera nästa månads vinväljare och eftersom jag redan blivit kallad en rutten fisk för att jag inte valde en Champagne tänkte jag att det får bli lite ordning på torpet nästa månad.
Jag nominerar således hipsterfarbror @Skumpagne till nästa månads vinväljare och eftersom jag så förnämligt höll min vinbudget låg så tycker jag gott att det går bra att klämma i lite på priset denna gången för vem vill vara en rutten fisk tänker jag?
Ser således verkligen fram emot nästa månads vinval och hoppas att @Skumpagne kommer tycka det är lika roligt som jag att få den stora äran att välja vin!
Aaah vilken ära att bli nominerad till 2015 första månadens vin.
Att fira in nya året med en champagne känns ju också helt rätt.
Ska klura lite och återkommer med vin. :D
 

ChristianB

DipWSET
Nja det är nog vad din chef vill att du ska säga ;)
Bra försök, men jag ser till försäljningssiffrorna. BiB-arna behöver man inte ägna sig så mycket åt faktiskt, det sköter folk själva. Det är mer en fråga om att rekommendera "ett gott rödvin för 100-200 kr till en julklapp", något som ändå kan leda till lite utbildningstillfällen och rentav ett par riktigt roliga samtal när det kommer en person som faktiskt tycker om vin. ;) Jag får så sällan diskutera vin på ett högre plan att jag är glad för det lilla som blir! :)
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Bra försök, men jag ser till försäljningssiffrorna. BiB-arna behöver man inte ägna sig så mycket åt faktiskt, det sköter folk själva. Det är mer en fråga om att rekommendera "ett gott rödvin för 100-200 kr till en julklapp", något som ändå kan leda till lite utbildningstillfällen och rentav ett par riktigt roliga samtal när det kommer en person som faktiskt tycker om vin. ;) Jag får så sällan diskutera vin på ett högre plan att jag är glad för det lilla som blir! :)
Jo det är sant! och samtidigt det sorgliga hur få man stöter på som verkligen är intresserade utav vin, men de säger ju säg självt, att vi blir allt mindre som själva köper på bolaget då man hittar billigare&bättre via andra källor än bolaget
 

ChristianB

DipWSET
Jo det är sant! och samtidigt det sorgliga hur få man stöter på som verkligen är intresserade utav vin, men de säger ju säg självt, att vi blir allt mindre som själva köper på bolaget då man hittar billigare&bättre via andra källor än bolaget
Så sant som det är sagt! :)
 
Toppen