Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Låt oss dela en pava över nätet - februari 2015 - Dalva 1994

Hur bra var månadens vin (pris är inte en faktor)?

  • 95-100 Klassiskt, ett stort vin

    Votes: 0 0,0%
  • 90-94 Exceptionellt, ett vin med överlägsen karaktär och stil

    Votes: 0 0,0%
  • 85-89 Mycket bra, ett vin med speciella kvaliteter

    Votes: 2 50,0%
  • 80-84 Bra, ett välgjort vin

    Votes: 1 25,0%
  • 75-79 Mediokert, ett drickbart vin med ett antal skönhetsfel

    Votes: 0 0,0%
  • 50-74 Kan inte rekommenderas

    Votes: 0 0,0%
  • Deltar inte men vill se omröstningen!

    Votes: 1 25,0%

  • Total voters
    4

Sjödin

Joråsåatt...
Okej då, då kör vi....
Efter en stunds funderande, surfande och pannan i djupa veck har jag bestämt mig.
Så....vi slår till med en av de mest fantastiska, underskattade och helt underbara dryckerna som finns. (näst efter champagne)
Månadens vin i februari 2015 blir en vintage port, nämligen Dalva 1994.

Port är tyvärr inte alltid enkelt att få tag på i detta monopolsamhälle, men här är faktiskt en med lite ålder på och som går att få tag på. Problemet med mycket vintage port annars är att vi idag skulle få utse månadens vin februari 2035 och så länge vill vi ju inte vänta.
Dalvan har jag inte druckit själv, men årgången 94 ska vara bra enligt den samlade expertisen.

Leveranstid såklart, så beställ den direkt här: http://www.systembolaget.se/76176

Hoppas mitt val kan falla er i smaken!!
(Jag kan återkomma med lite mer producent och vininfo vid senare tillfälle, men nu måste jag rusa på ett möte....)
 

gece

Man vänjer sig.
Drack en tawny -67 och vit -71 från dem för ett drygt år sen... och tänker definitivt delta här. :)
 

Göran

Medlem
Jag har också beställt, även om jag får jobba lite för att hitta ett tillfälle då en helflaska port går åt.
 
Toppen