Låt oss dela en pava över nätet -- juli 2014

Diskussion i 'Vin' startad av Mattias S, 16 juni 2014.

?

Hur bra var månadens vin (pris är inte en faktor)

1. 95-100 Klassiskt, ett stort vin

0 röst(er)
    0,0%
  2. 90-94 Exceptionellt, ett vin med överlägsen karaktär och stil

0 röst(er)
    0,0%
  3. 85-89 Mycket bra, ett vin med speciella kvaliteter

80,0%
  4. 80-84 Bra, ett välgjort vin

20,0%
  5. 75-79 Mediokert, ett drickbart vin med ett antal skönhetsfel

0 röst(er)
    0,0%
  6. 50-74 Kan inte rekommenderas

0 röst(er)
    0,0%
  7. Deltar inte men vill se omröstningen!

0 röst(er)
    0,0%
  1. thunberg

thunberg Medlem Deluxe

Fick det sorgliga beskedet av SB att min flaska som kommit till butiken var "korkskadad" (vad det nu innebär). Ny flaska beställd, får hålla mig ett tag till.

2. sunqan

sunqan Vinös

An
    Antingen läckage, eller att den luktade tca genom folie och allt...

3. Mattias S

Mattias S Administratör

...eller så är det en konspiration mot forumet och vår syndiga verksamhet där vi tipsar varann om intressanta viner samt provar dessa hälsovådliga produkter tillsammans. o_O

Mer foliehatt än skadat folie, alltså...

4. sunqan

sunqan Vinös

Eller att nån öppnade flaskan...

5. Vino fino

Vino fino Medlem

Det skulle vara den ultimata konspirationen... !

SB:s personal bevakar oss här på FW, har koll på månadens vin, och bevakar våra beställningar ute i butikerna. När leveransen kommer provsmakar de på lagret och skickar tillbaka med hänvisning till korkskada. De får chansen att prova före oss och de hinner prova innan webbsaldot ryker...

:rolleyes::confused::D

thunberg gillar detta.
  6. Mattias S

Mattias S Administratör

En liten omstart. Vi har fortfarande inte kommit in i juli ännu, men trots detta har vissa medlemmar med eld i baken tjuvstartat aktiviteten. o_O Två omdömen är inlämnade på det aktuella temavinet som är 2012 Bellingham Bernard Series Bush Vine Pinotage 92024

Mycket nöje med juli månads temavin!

Spoilertaggade omdömen, se på egen risk:

Last edited: 28 juni 2014
    Vino fino och Magnus L gillar detta.
  7. Larseman

Larseman Moderator

Jag tjuvstartar också...
    Jag är rädd att jag har gått in i en tunnelfas, alternativt drabbats av doft- och smakafasi :neej:
    Jag vet inte längre vad jag känner eller tycker, tyvärr hade även min bättre hälft också en dålig dag, hon är annars till stor hjälp med sin skarpa näsa och stora associationsförråd. Men det är aldrig försent att ge upp, dock inte ännu :död: så man får göra ett försök.
    2012 Bellingham Pinotage The Bernard Series Bush Vine
    Generellt så fick jag ingen wow-känsla, snarare plonk-varning. Frugan som brukar föredra fruktiga och kraftfulla viner gillade det ganska bra, men jag tycker det blir lite för sötfruktigt. Fruktassociationerna är torkad frukt typ russin och katrinplommon, men också slånbär. Doften är förvisso ganska komplex, med en del chark, BBQ-sås, salmiak, eneträ och mynta. Jag får också associationer till rått kött och vitpeppar. Syrah?
    I munnen är det varmfruktigt, blåbär eller björnbär, syrlig med mjuka tanniner. Ganska bra längd med ett lite eldigt slut.
    För 120kr hade det varit OK, men inte för det här priset. Inte min stil.
    Sedär, det blev något ändå, men det satt långt inne...o_O

Last edited: 29 juni 2014
    merlotsmile, Vino fino, sunqan och 2 andra gillar detta.
  8. Emanuel

Emanuel - Ad astra per alas amforae

Kan tipsa om att månadens pava även kan köpas på Kastrup för 125 DKK för den som har vägarna förbi där.

9. Michael.S

Michael.S Medlem

Eftersom jag är ny på forumet och bara följt tråden på håll innan så har jag nu beställt vinet till mitt systembolag :)

Magnus L och Larseman gillar detta.
  10. Larseman

Larseman Moderator

Mattias S och Michael.S gillar detta.
  11. Michael.S

Michael.S Medlem

Tack :) har helt missat denna tråd. Ska se till att skriva där när jag får tid för ett längre inlägg :)

12. StefanAkiko

StefanAkiko Pendeldricker Tokyo, London och Umeå

Decembervinet blir: UMBALA

Vino fino och thunberg gillar detta.
  13. thunberg

thunberg Medlem Deluxe

Vi satsar på boxen va?

14. mnor

mnor Medlem

Så nu har ni som tjuvstartat chansen att testa Decembervinet flertalet gånger under hela hösten! Ser fram mot noggranna och uttömande smaknoter :D

merlotsmile gillar detta.
  15. gece

gece Man vänjer sig.

Pga den praktiska förpackningen kan vi också följa utvecklingen, ett glas i veckan från och med typ nu för den som verkligen vill börja i god tid!

16. thunberg

thunberg Medlem Deluxe

För att få i sig en box Umbala lär det ta hela hösten :usch:

17. kayaker

kayaker Cyklist

Det räcker inte.

18. StefanAkiko

StefanAkiko Pendeldricker Tokyo, London och Umeå

Bjud in släkten så,skall du se att en box inte stoppar.
    Den ansvarsfullt sålda hit-boxen...

19. Skrutt

Skrutt Medlem

Här har vi en svår utmanare till våren 2015. Det rör sig om påtaglig, möjligen kemiskt förstärkt, syra, "diskret", "nedtonad" eller, ja, obefintlig frukt. Generöst bottenlös avsaknad av tanniner. När det gäller alkohol håller det vad det lovar, liksom spelar med öppna kort. Ett element av surpris i form av "övriga druvsorter" kan räknas in bland de många styrkorna. Priset ska vi bara inte tala om: smakar fågel.

Larseman gillar detta.
  20. Michael.S

Michael.S Medlem

Idag fick jag mina 2flaskor, Imorgon ska jag se hur det smakar! :p IMG_20140702_184913.jpg

Magnus L, StefanAkiko och Mattias S gillar detta.

Dela sidan