Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Låt oss dela en pava över nätet - September 2017 - Lioco Chardonnay Sonoma County 2015.

Hur bra var månadens vin (pris är inte en faktor)?

  • 95-100 Klassiskt, ett stort vin

    Votes: 0 0,0%
  • 75-79 Mediokert, ett drickbart vin med ett antal skönhetsfel

    Votes: 0 0,0%
  • 50-74 Kan inte rekommenderas

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    23
  • Poll closed .

Kostjan

Mot bättre vetande
Tackar för förtroendet!
Inte helt lätt det här, men den nya "vågen" av svalskördat chardonnay och pinot ligger mig varmt om hjärtat och producerar hög kvalitet för en rimligtvis låg peng. En som fattat det här är den sympatiska Zvonko på Vinopia som har riktigt mycket trevligt härifrån i portföljen.
Har testat 12.an av detta vin som borde locka älskare av både bourgogne och Chablis.
Jag citerar Antonio Galloni:
Vinous Media 88
"Lioco's 2014 Chardonnay (Sonoma County) is brilliant, focused and nuanced, with plenty of citrus, lemon peel, white pepper and orchard fruit nuances. This is one of the very best values in California Chardonnay readers will come across. Vinfication and aging in steel keeps the flavors fresh throughout.


Beställningsortimentet nr: 75575
För billiga 294 pix, tveka inte nu, utan beställ pronto!

PS. Tekniknissarna får gärna fixa till omröstningen ;)
 
Last edited by a moderator:

Mattias Schyberg

Administratör
Tackar för förtroendet!
Inte helt lätt det här, men den nya "vågen" av svalskördat chardonnay och pinot ligger mig varmt om hjärtat och producerar hög kvalitet för en rimligtvis låg peng. En som fattat det här är den sympatiska Zvonko på Vinopia som har riktigt mycket trevligt härifrån i portföljen.
Har testat 12.an av detta vin som borde locka älskare av både bourgogne och Chablis.
Jag citerar Antonio Galloni:
Vinous Media 88
"Lioco's 2014 Chardonnay (Sonoma County) is brilliant, focused and nuanced, with plenty of citrus, lemon peel, white pepper and orchard fruit nuances. This is one of the very best values in California Chardonnay readers will come across. Vinfication and aging in steel keeps the flavors fresh throughout.


Beställningsortimentet nr: 75575
För billiga 294 pix, tveka inte nu, utan beställ pronto!

PS. Tekniknissarna får gärna fixa till omröstningen ;)
Vin beställt! Lämnar omhändertagandet av tråden till @Deppodi så han får träna sina moderatorskills! :)
 

Mattias Schyberg

Administratör
Omröstning tillagd, länk till SB inklistrad och tråd klistrad. Något annat som skall göras? Låsa omröstning efter X-antal dagar? Jag tycker allt ser ok ut.
Det gick ju lysande. Det enda du hade missat var att kryssa för "att rösterna skall visas offentligt" och att ta bort kryssen på övriga alternativ. Vi vill ju att rösterna skall visas offentligt, men enbart om man själv har lagt sin röst, samt att det inte går att ändra det man har röstat på i efterhand. Så fort första rösten har kommit in så är det försent att ändra det utan att starta om omröstningen från början. :)

Så här skall det stå längst ner i omröstningsfältet:

Din röst kommer vara synlig för andra.
Resultat är endast synlig efter lagd röst.
 
Trådskapare
Kostjan

Kostjan

Mot bättre vetande
Hämtade ut min flaska idag, och såklart är det 2015 som levererades! (suck)
Men det kanske visar sig att alla får ut 2015 så får vi väl helt enkelt ändra i rubriken till 2015.
 

Segol

Medlem
Tyckte väl det var lite lustigt att det var ett kollikrav på deras PN men inte på denna...
Det är aldrig för sent att ge upp :)
 
beställde också igår och hann innan kollikravet infördes. Kanske blev de skraja inför tanken på att bli utsatta för finewines.se?

Fä dör och fränder dör
men ett vet jag som inte dör
och det är finewines dom över vin vi druckit

eller så är det bara en logistisk mardröm att skeppa enstaka flaskor över hela svedala :(
 
Last edited:

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Vi kör på! Om det blir lågt deltagande, so be it!

Känns tråkigt att det blir få personer som väljer att delta på grund av kollikrav från leverantören. Men det verkar som att det går att beställa vinet även om leverantören har satt ett kollikrav? Har jag förstått det rätt då?

I så fall förstår jag inte syftet med att ha ett kollikrav om det går att beställa enskilda flaskor ändå!
 
Jag beställde innan de slog på kollikrav, gick in för att kolla vad det stod om årsgång, på förekommen anledning, då såg jag att det blivit kollikrav
 
Toppen