Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Låt oss dela en pava - retrospektiv

Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Jovisst, om du menar på Systembolaget, men det beror ju på att utbudet är fullkomligt snedvridet. Italien är skandalöst priviligerat av SB:s inköpare. (Ja, jag menar de inköpare som fortsätter beställa prylar från Italien trots att det är proppfullt, inte de viner som "kvalar" in).

Är det rimligt att Venetien (Venetien!) har mer representanter i sortimentet än Bordeaux, fler än hela USA, fler än hela Australien?

Min poäng är att vi inte borde stödja denna förkastliga subventionering av italienska viner utan försöka hitta verkligt intressanta viner som vidgar våra horisonter och breddar kunskapen.

Visa bifogad bild 4692 Visa bifogad bild 4693Visa bifogad bild 4694Visa bifogad bild 4695
Värst är ändå...

image.jpg


:(
 

ChristianB

DipWSET
Jag misstänkte det, men eftersom jag inte såg något som tydliggjorde det hela så tänkte jag i mitt konspiratoriska sinne att det kanske fanns något mer bakom listan. ;)
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Én lista på samtliga tidigare vinväljare.

Bara ett förslag, men @Mattias S får gärna lägga in den i första posten så det är lätt att få en översikt. :)
Lade in listan i startinlägget. Har själv alltid tänkt att det är lätt att scrolla igenom listan med vin i retroperspektiv, men visst blir det snäppet bättre med en enkel lista med namn. :)
 

Larseman

Medlem

jrick

Medlem
Man kan också komplettera med en lista över antal gånger var och en har deltagit. Kan ju vara schysst att låta någon flitig deltagare få chansen som ännu inte fått välja

@Mattias S 16
@Larseman 15
@Innertällmo Bryggeri 15
@mnor 13
@ChristianB 11
@Mats 11
@Magnus L 10
@gece 8
@chambertin 7
@Vino fino 6
@merlotsmile 6
@TraminerGewurz 6
@Livermore 6
@Deppodi 6
@Beo 6
@Michael.S 5
@Sjödin 5
@Skaggs 5
@thunberg 5
Får man inte ens vara med på listan om man har provat tre månadens viner?
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Vi har fått en förändring efter senaste sammanställningen av denna aktivitet. En ny solklar ledare när det gäller bottennotering vilket kan vara trevligt för @Magnus L om inte annat. Mindre kul för @gece möjligen, men det är ju alltid någon som måste hamna sist och jag kan inte komma på någon som hanterar denna börda bättre! :)
  1. 3,33 FWP 2010 Fattoria dei Barbi Brunello di Montalcino (79013)
  2. 3,05 FWP 2008 Camille Savès Millésime Brut Grand Cru
  3. 2,81 FWP 2010 Aljibes Cabernet Franc
Jumboplats:
1,23 FWP Låt oss dela en pava över nätet - oktober 2015 - Roxanich Malvazijica 2010

(Ni ingenjörer där ute får gärna dubbelkolla mellan varven så att jag inte har räknat fel någonstans, vilket inte skulle förvåna mig ett dugg. Nu vet jag dock att ni tar varje chans ni får att rappa er pekpinne över fingrarna på mig, så egentligen är jag inte särskilt orolig. ;))
 
Toppen