Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Limoncello

rnnbck

Medlem
Jag har testat den. Den känns helt klart mer åt det hantverksmässigt framställda hållet. Personligen tycker jag inte att den upplevdes spritig, snarare vill jag minnas att den upplevdes som sötare än många andra så därför tycker jag inte att 35% störde.
 

Boletus

Medlem
Om man har några veckor på sig, får tag på lite nästan ren alkohol och bra ekologiska citroner är det ganska lätt och billigt att göra limoncello som spöar allt du hittar på flaska. Har gjort det flera gånger med utmärkt resultat. Men det är en del "om" i den där satsen. Ska för övrigt till Bulgarien i nästa vecka och tänkte köpa lite ren sprit då i just detta syfte.
 

mackan92

Medlem
Om man har några veckor på sig, får tag på lite nästan ren alkohol och bra ekologiska citroner är det ganska lätt och billigt att göra limoncello som spöar allt du hittar på flaska. Har gjort det flera gånger med utmärkt resultat. Men det är en del "om" i den där satsen. Ska för övrigt till Bulgarien i nästa vecka och tänkte köpa lite ren sprit då i just detta syfte.
Kom över detta klipp för någon vecka sedan, kan bidra till inspiration att göra sin egna:

 

rnnbck

Medlem
Om man har några veckor på sig, får tag på lite nästan ren alkohol och bra ekologiska citroner är det ganska lätt och billigt att göra limoncello som spöar allt du hittar på flaska. Har gjort det flera gånger med utmärkt resultat. Men det är en del "om" i den där satsen. Ska för övrigt till Bulgarien i nästa vecka och tänkte köpa lite ren sprit då i just detta syfte.
Det är ju den lilla detaljen :) man behöver ju i alla fall 60% sprit för att det ska funka bra men i övrigt håller jag med. Det är inte svårt och blir oftast djävligt bra.
 
Trådskapare
thunberg

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Jag har testat den. Den känns helt klart mer åt det hantverksmässigt framställda hållet. Personligen tycker jag inte att den upplevdes spritig, snarare vill jag minnas att den upplevdes som sötare än många andra så därför tycker jag inte att 35% störde.
Tackar, då blir det en beställning.
 
Trådskapare
thunberg

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Om man har några veckor på sig, får tag på lite nästan ren alkohol och bra ekologiska citroner är det ganska lätt och billigt att göra limoncello som spöar allt du hittar på flaska. Har gjort det flera gånger med utmärkt resultat. Men det är en del "om" i den där satsen. Ska för övrigt till Bulgarien i nästa vecka och tänkte köpa lite ren sprit då i just detta syfte.

Kom över detta klipp för någon vecka sedan, kan bidra till inspiration att göra sin egna:

Nu kickade "måste testa genen" igång. Ska se om jag får tag på sprit som funkar. Tack för tipsen.
 
Toppen