Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

London - En studie i bilar, mat och dryck (och lite lyx)

SV: London - En studie i bilar, mat och dryck (och lite lyx)

Jos skrev:
Men få höra nu då! Har du ätit upp Nalle Puh och hans vänner eller var det tema Djungelboken?

Ett glas KRUG som start.

-Förrätt:
Meat Fruit
Mandarin, chicken liver & foie gras parfait, grilled bread
Vin: Château Bouscassé (Alain Brumont) Pacherenc du Vic-Bilh 2010

Väldigt bra. Helt i Heston anda, med gåslevern "inbakad" som en liten mandarin.

-Huvudrätt:
Spiced Pigeon
Ale & artichokes
Vin: Nemea Grande Cuvée 2007

God liten duva...

-Dessert:
Tipsy Cake
Spit roast pineapple
Vin:Jurançon Uroulat Charles Hours 2010

God, grillad ananas med en "bulle"....

Se lite bilder på:
http://www.insearchofheston.com/2011/06/dinner-by-heston-review/

En bra resturang, med ok service(inte för påträngade) Det var ganska hög ljudnivån i lokalen.
Vi hade turen att sitta vid köket, så vi kunde se när dom jobbade i köket!
Dock inte vid Chef's Table....
Det var upptaget av en viss http://www.imdb.com/name/nm0000246/
 

Elvis

Medlem
SV: London - En studie i bilar, mat och dryck (och lite lyx)

Försök att få bord på Viajente! Jag var där i somras och det är en fantastisk restaurang.
 

kristerb

Medlem
SV: London - En studie i bilar, mat och dryck (och lite lyx)

Hedone är verkligen bra, var där för några veckor sen. Originellt och mycket hög nivå. Rekommenderas.

Missa inte nya vinbaren Sager+Wilde, trevligt ställe med bra vinlista, mycket på glas och rimliga priser:
http://www.sagerandwilde.com
 

mmh

Medlem
SV: London - En studie i bilar, mat och dryck (och lite lyx)

Jag har en lite avvikande erfarenhet fran Hedone. Var dar nagra manader sedan, och var inte helt overtygad av deras tasting menu. Vissa av ratterna var riktigt bra, men speciellt tva av kottratterna var mindre lyckade och min fru returnerade till och med en av dem. Kanske vi hade otur och koket hade en dalig kvall, eller kanske vi helt enkelt missade poangen (tvivlar dock pa det alternativet). Dessutom tycker jag att prisnivan var aningen hog i forhallande till kvalitetsnivan (aven utan att beakta de mindre lyckade ratterna). Har dock hort manga positiva omdomen om Hedone, sa kanske jag borde ge restaurangen en andra chans, trots allt.
 
SV: London - En studie i bilar, mat och dryck (och lite lyx)

Åter till London i 14-18 nov!!!!
Tänkte prova Texture http://texture-restaurant.co.uk/
på fredagen.
Men något bra restaurangtips till lördags kvällen?
Hedone?

SV: London - En studie i bilar, mat och dryck (och lite lyx)

Försök att få bord på Viajente! Jag var där i somras och det är en fantastisk restaurang.

Så här ett halvår senare...
Viajente var bra(tuvärr, så började jag bli förkyld.så det förstörde lite av "upplevelsen").
Texture var ok, Trevlig Champangebar,maten var ok men i matsalen var väldig hög ljudnivå.

Så i lördags besökte jag Hedone,
Bra mat och vin(paket), men jag saknade det lilla extra.
Kommer nog att besöka det igen!
 

Vino fino

Medlem
Tyvärr ligger London i gastronomins bakvatten. Ducasse, Le Gavroche funkar, men det är dubbelt så dyrt som motsvarande i la France eller España. Heston och Gordon är högmarginalsprodukter utan känsla.

Jag gillar Tamarind men det är också svindyrt egentligen om man jämför.

Tacka vet jag den gamla goda tiden när Marco körde The Oak Room!
 
Trådskapare
SUPRA

SUPRA

Bäst
Det blir två-tre dagar/kvällar i London i veckan. Tisdag. Torsdag. Fredag.

Vart ska jag ta vägen???
 

Jos

Medlem
Ja fyll på med lite tips! Vi ska också köra liten runda i London framöver. Är lite sugen på Club Gascone, The Ledbury, Sketch och Dinner by Heston men jagar efter alternativ!

Om någon tycker det är dyrt så kan jag tipsa om luncher! Finns 65 Michelinrestauranger i London och de flesta kör mycket prisvärda luncher så utbudet är ju nästan obegränsat. Exempelvis är Kitchen W8 alltid en bra deal med trerätters och ett glas bubbel för ynka 26 pund.

Och vill man köra engelsk pub kan jag rekommendera Harwood Arms. Tror det är någon från Ledbury som ligger bakom om jag inte minns fel.
 

matage

Medlem
Jag var på Dinner by Heston för lunch i Fredags och det var riktigt bra.

De kör samma meny på lunchen som på middagen så vi körde strax efter 13.
Meat Fruit, Salagamundy, Powdered Duck & Tipsy Cake var ruggigt bra. Åt Ribeye till varmrätt (mest för att testa Hestons fries) och även om den var bra så är det "bara en köttbit".
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jag var på Dinner by Heston för lunch i Fredags och det var riktigt bra.

De kör samma meny på lunchen som på middagen så vi körde strax efter 13.
Meat Fruit, Salagamundy, Powdered Duck & Tipsy Cake var ruggigt bra. Åt Ribeye till varmrätt (mest för att testa Hestons fries) och även om den var bra så är det "bara en köttbit".
Meat Fruit har jag testat. En märklig upplevelse att äta köttfärsgegga i form av gröna äpplen och dylikt. Käkade på The Hinds Head vid det tillfället. Testade även hans fries, men blev föga imponerad. Hårda och överdrivet friterade var min dom.
 

matage

Medlem
Meat Fruit har jag testat. En märklig upplevelse att äta köttfärsgegga i form av gröna äpplen och dylikt. Käkade på The Hinds Head vid det tillfället. Testade även hans fries, men blev föga imponerad. Hårda och överdrivet friterade var min dom.

På Dinner körde de bara Meat Fruit på kyckling/gåslever i mandarin och jag tyckte den var riktigt bra.
När det gäller fries är det nog en smaksak - personligen tyckte jag att de gärna hade kunnat få nån minut till i fritösen - men så gillar jag dem med knäckebrödskonsistens också.

Sen var det ju lite skoj att få uppleva Nitro Icecream vid bordet :)
 
Trådskapare
SUPRA

SUPRA

Bäst
Bodde på The Capital Hotel under mitt senaste besök. http://www.capitalhotel.co.uk/

Mycket trevligt, äldre stil. Extremt nära Harrods, vi pratar 50-70 meter.

Så här såg några av de parkerade bilarna ut framför Harrods :D

Gick rakt emot mina traditioner och åt på hotellet som var en fiskrestaurang med stjärna.
Körde en femrätters med vinpaket. Rätt så besviken, de bästa rätterna var ej fisk.
Efterrätten som var tvungen att förbeställas minst 25 minuter innan var en torr paj som mer kändes micrad. :(
Skickade ut ett av dessertvinerna då det var under all kritik, fick ett nytt i högre prisklass.

"Outlaw's at The Capital"
http://www.capitalhotel.co.uk/restaurantbar.html

Drog en lunch på Nobu, bra som vanligt. Schysst MILF-spaning :D och man får se en del intressant folk och kläder.
 
Last edited:

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Bodde på The Capital Hotel under mitt senaste besök. http://www.capitalhotel.co.uk/

Mycket trevligt, äldre stil. Extremt nära Harrods, vi pratar 50-70 meter.

Så här såg några av de parkerade bilarna ut framför Harrods :D

Gick rakt emot mina traditioner och åt på hotellet som var en fiskrestaurang med stjärna.
Körde en femrätters med vinpaket. Rätt så besviken, de bästa rätterna var ej fisk.
Efterrätten som var tvungen att förbeställas minst 25 minuter innan var en torr paj som mer kändes micrad. :(
Skickade ut ett av dessertvinerna då det var under all kritik, fick ett nytt i högre prisklass.

"Outlaw's at The Capital"
http://www.capitalhotel.co.uk/restaurantbar.html

Drog en lunch på Nobu, bra som vanligt. Schysst MILF-spaning :D och man får se en del intressant folk och kläder.
Vilken av dina bilar står där?
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
...eller föredrog du drickandet?
Du vet väl om att IQ-SB och IOGT Isbjörnarna varnar för precis detta med att välja vin före körning och farorna med att välja vin till maten. . . Eller så ignorerar vi dem!

Bränn BH:arna!

Har fö själv förfärligt dåliga erfarenheter av Europeiska stjärnkrogar. Efter att ha expatrierat har jag dessutom helt slutat förvänta mig det minsta då jag äter i Europa. Jmf med vad man ALLTID får i termer av service o leverans i Yokohama/Tokyo per krona, så framstår tyvärr Europa mer som ett skämt. Tyvärr :raseri: och FANS jävlar ANAMMA...

Har hitintills inte kunnat skryta över annat än råvaror som Fois gras, hjortron, surströmming, åkerbär och inlagd sill... Kräftor anser japanerna som jämställt kackerlackor (KOKIBURI), med skillnaden att "ZARIGANI" (kräftor) inte bara är överäckliga, men dessutom äter både bajs och as.

Enklare vara stolt andra vägen, från Japan, med inspiration och hopp om bättring för Europa...
 
Toppen