Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Manfred Krankl i koma efter allvarlig mc-olycka

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Tråkigt. Hoppas att han blir hel igen och kan fortsätta göra fantastiska och knasiga viner. Har druckit en hel del Sine Qua Non i mina dagar, dock inget på senare tid - eller iaf inte sedan förra året.

Mycket smarriga grejer. Minns en gång i källaren på Grappe efter Selosseprovningen (tror jag det var) när vi på berusningen öppnade min enda magnum Papa. Ett vist och genomtänkt beslut.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
En av mina första, stora vinupplevelser var med Sine Qua Nons Midnight Oil. Tokigt vin. Hoppas att herr Krankl blir återställd.
Andra av mina första stora vinupplevelser: La Tâche 1955, Krug 1979, annat bös i samma kaliber. Aldrig förut hade dock ett vin sugit tag i mig med samma direkta drickglädje som en ung och nylanserad Midnight Oil. Härligt och hedonistiskt; och - i mitt tycke - aldrig lika bra som det första skälvande halvåret.
 
Låter väldigt lovande, Jimmy. Får se om jag kan skapa mig en möjlighet att prova SQN vid tillfälle. Men när det skulle kunna tänkas bli av vet jag inte alls.
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Tråkigt att höra! Har druckit en SQN för nått år sen. För ung men ruggigt bra! Har stått på deras kölista i 4 år och enligt deras senaste utskick har jag ungefär 8 år kvar innan dom kan erbjuda mig nått att köpa. .. :)
 

kayaker

Cyklist
Tråkigt att höra! Har druckit en SQN för nått år sen. För ung men ruggigt bra! Har stått på deras kölista i 4 år och enligt deras senaste utskick har jag ungefär 8 år kvar innan dom kan erbjuda mig nått att köpa. .. :)
Divines "kölista"? Jag fick vänta i drygt ett år innan jag fick köpa min.
 

Keen

slan
Divines "kölista"? Jag fick vänta i drygt ett år innan jag fick köpa min.
Troligtvis den "riktiga" kön.


Hoppas han tillfrisknar snart, men det lät hoppfullt. Har druckit en del, om än inte lika mycket som jimyy, och gillar de skarpt.
 
Toppen