Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Minetta Tavern

matage

Medlem
När man ändå hänger i Soho en helg så kändes det ju nästan givet att testa Minetta Tavern och deras Black Label Burger.

Sjukt trevlig restaurang med lite förbudstids-vibe. Klassisk jazz i högtalarna, stärkta linneservetter och trevlig personal som skulle kunna misstas för hipsters om de nu inte känts så o-hipstriga :)

Lite tunn vinlista på glas men med +27 ute kändes öl som det givna valet initialt.

Burgaren då..
image.jpeg

Jo den levde upp till hypen och prislappen på 35usd... Typ.

Köttsmaken överträffar allt jag provat. Som en blandning av Kobe och anklever med en anstrykning av Roquefort. Sinnessjukt bra!

Däremot hade jag önskat lite mer textur och karamellisering av ytan. Nu var den extremt luftig och slät och förde tankarna mer till Wallenbergare. Men smaken uppväger det med råge :)

Sen visade det sig (återigen) att det aldrig skadar att byta lite war stories med bartendern. Särskilt när det är hans sista dag för avecen var minst sagt generös ;)
image.jpeg


Väl värt ett besök och jag är lite besviken över att jag inte var hungrigare så jag orkat testa fler rätter.
 
Toppen