Monopol på skribenter i Sverige också?

Diskussion i 'Vin' startad av fruitbomb, 7 april 2010.

1. chambertin

chambertin Medlem

SV: Monopol på skribenter i Sverige också?

Det kan jag nog hålla med dig om men till min stora glädje har jag sluppit P.Bills friska, fräscha och fruktiga prosa i några nummer om jag inte minns helt fel.
    Till LGs pluskonto får man väl lägga att dom har en bra bredd på skribenterna och flera av dom var i allla fall inte jag bekant med innan jag började läsa LG.

2. Lando

Lando Medlem

Jo då för fan, han provar fortfarande dom exklusiva lanseringarna vad jag vet iaf. Förstår inte hur man kan skriva så enkelspårigt, läser han inte själv vad han skriver?

3. CH

CH Medlem

Prenumererar inte på WOW News. Någon som skulle kunna posta deras senaste krönikor?

4. chambertin

chambertin Medlem

Får ge Di:s Anders Röttorp lite cred idag för några meningar i BiB-träskrecensionen om bufféviner:

För övrigt var det tyvärr samma trista läsning som vanligt med 6-7 boxviner. Enda undantaget sektionen Mousserande. Det finns säkert ngn djävulsk plan därute för Champagne på Box. Ni minns väl Châteaneuf på tetra förra året. ???

5. SUPRA

SUPRA Bäst

Jag kommer osökt att tänka på att göra sin alldeles egna Champagne i Soda Streamern... :D

6. Per Stade

Per Stade Lege artis

Då kan du göra röd "champagne". Det kan dom inte ens i Champagne.

7. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Från Livets Goda. 12 bästa vinnyheterna. Läs beskrivningen av vad som gör vinet så bra. En fråga som man får ställa sig är, provar de vinerna eller skriver man bara av vad leverantörna skickar utan att fundera på vad det står?

2004 Etienne Lefevre
    "I detta årgångsprestigevin handlar det om 100 procent Pinot Noir från grand cru-lägen som handskördats och pressats snabbt för att få fram ren, frisk, ofärgad must. Efter alkoholjäsning och malolaktisk jäsning skedde kolsyresjäsning och ytterligare minst 36 månaders lagring med jästfällning i flaska"

8. Lando

Lando Medlem

Sen bläddrar man fram exakt två sidor och då står det om samma vin:

(skumpan beskrivs även som "mustig" i förordet)

Första delen med dom tolv bästa nyheterna har så länge som jag prenumererat på LG varit en allmän beskrivning och information om vinet och huset. Kritiken alltid i nästa del.

9. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Min kritik var nog mest mot att de inte står någonting annat än en beskrivning hur champagne görs. Att det är Grand Cru samt 100% Pinot beskriver vinet: malolaktisk jäsning kanske (de flesta gör det): handskörd, pressning, jäsning samt minst 36 månader på flaska gäller all champagne (36 månader för årgång). Lite som en biltidning för entusiaster beskriver en Ferrari med att hjulen gjorts primärt av gummi, bränslet är oljebaserat och styrningen sker med en ratt.

Dela sidan