Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Musik och vin...

A propos gin, kärlek och musik:

Poetisk text:
It makes you blind, it does you in
It makes you think you're pretty tough
It makes you prone to crime and sin
It makes you say thing off the cuff
It's very small and made of glass
and grossly over-advertised
It turns a genius into an ass
and makes a fool think he is wise
It could make you regret your birth
or turn cartwheels in your best suit
It costs a lot more than it's worth
and yet there is no substitute
They keep it on a higher shelf
the older and more pure it grows
It has no color in itself
but it can make you see rainbows
You can find it at the Bowery
or you can find it at Elaine's
It makes your words more flowery
It makes the sun shine, makes it rain
You just get what they put in
and they never put in enough
Love is like a bottle of gin
but a bottle of gin is not like love
 

Per Stade

Lege artis
Rubriken passar kanske inte helt eftersom Sydney aldrig drack alkohol. Å andra sidan hade han inget emot att andra gjorde det. Jag minns att vi en gång fick en rosa Lanson av honom men inte hur den smakade.

image.jpeg


När han hälsade på oss i Strömstad häromåret så passade han på att sätta en fot i Norge, som han aldrig varit i trots att han bott nästan 50 år i Sverige. En symbolisk bild av mannen som gärna överskred gränser.
Vila i frid.
 
Trådskapare
Sörplarn

Sörplarn

Medlem
Flummig och trevligt, men vi hostar fram lite hes mys vitt från Loire...


Raki nämner våran alles onkel så varför inte Svensk klassiker?


Snömos och annat trist hagel i sommar värmen, så är väl sånna dära metal och liknande helt ok eller? bokstav H och ord over ett annat kännetecken...

 

Bearman

a´lea iacta est iterum
Flummig och trevligt, men vi hostar fram lite hes mys vitt från Loire...


Raki nämner våran alles onkel så varför inte Svensk klassiker?


Snömos och annat trist hagel i sommar värmen, så är väl sånna dära metal och liknande helt ok eller? bokstav H och ord over ett annat kännetecken...



Flummig och "ganska" trevligt, men vi borde man inte ha en BYOB i Stockholm med musik... Finns hur många Teman som helst.... vinmässigt. Helst Metaltema för mig musikmässigt, men det finns ju folk som gillar mjukare musik...:eek:

Har inte bara en stor uteplats, utan även en "stor" stereo och "oändligt" mycket bra Metal ... gammalt som nytt
 

Bearman

a´lea iacta est iterum
Flummig och "ganska" trevligt, men vi borde man inte ha en BYOB i Stockholm med musik... Finns hur många Teman som helst.... vinmässigt. Helst Metaltema för mig musikmässigt, men det finns ju folk som gillar mjukare musik...:eek:

Har inte bara en stor uteplats, utan även en "stor" stereo och "oändligt" mycket bra Metal ... gammalt som nytt

spotify:user:balmhagenplaylist:3DjDpbz9YIilNCLGica1Zp
https://open.spotify.com/user/balmhagen/playlist/3DjDpbz9YIilNCLGica1Zp


Min musiksmak ...
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Här lämnar man forumet för ett par ögonblick för att jobba och slita i sitt anletes svett och kommer tillbaka till alternativfolkgothmetallens alternativa verklighet. För att göra er glada, och bjuda på en mjuk övergång tillbaka till vett och sans bjuder jag er; Corvus Corax:

Så, då var det avklarat. Tillbaka till verkligheten med Flavien Berger.
Inte för inte man blir lite sugen på något torrt, vitt.
 

gece

Man vänjer sig.
Flummig och "ganska" trevligt, men vi borde man inte ha en BYOB i Stockholm med musik... Finns hur många Teman som helst.... vinmässigt. Helst Metaltema för mig musikmässigt, men det finns ju folk som gillar mjukare musik...:eek:

Har inte bara en stor uteplats, utan även en "stor" stereo och "oändligt" mycket bra Metal ... gammalt som nytt
Grym idé, har själv tänkt i dessa banor - musik och viner på ett gemensamt tema. Några upplägg:

Portvin och Summoning. Det borde enligt all rimlig logik vara cheesy, men det är bara bra.

Vin Jaune och Sorgeldom. Nej, det är inte defekt, det ska vara så.

Orangevin och Abruptum. Ingen begriper någonting.
 

Daniel A

Administratör
Grym idé, har själv tänkt i dessa banor - musik och viner på ett gemensamt tema. Några upplägg:

Portvin och Summoning. Det borde enligt all rimlig logik vara cheesy, men det är bara bra.

Vin Jaune och Sorgeldom. Nej, det är inte defekt, det ska vara så.

Orangevin och Abruptum. Ingen begriper någonting.

Det är kanske lite tidigt att säga det, men det här kan vara det roligaste inlägget i år. :D Oj oj oj, tur att jag har alla tre vintyper hemma!
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Sitter och redigerar lite bilder och leker med tanken på att ta ett glas vin. Men antagligen inte.
Lyssnar dock på jävligt skön musik.

 
Trådskapare
Sörplarn

Sörplarn

Medlem
Sitter och redigerar lite bilder och leker med tanken på att ta ett glas vin. Men antagligen inte.
Lyssnar dock på jävligt skön musik.


Jösses här får man kalibrera den grova basen eller enbart vattenpipan med halv importerad jordgubbe från södern ehum tobak...
äh som en god kålsupare hostar jag fram en klassiker till de och dem lokala alkisar och såklart en long forgotten prippe blå... Jävla skit Carlsborg eller vad de nu kallar sig...

 
Last edited:
Trådskapare
Sörplarn

Sörplarn

Medlem
Jo återgång, men efter ett skönt plopp ljud av en sketen Robert Barbichon Rosé (bio skumpa) och fri ledighet så får man väl bjuda upp till dans och sån tangå eller folk song pop.

Lite skön söng. (Vitt)

Övergår till verklighet. (Rött)

Samt Avslut. (Bio Skumpa)

Bollen är din onkel Jummy F.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Efter en kväll där folk uppträtt som clowner är det enda jag kan komma på denna. En magisk liten bit (som jag högeligen älskar):
Tänkte ta ett glas sydfranskt rosé efter jobbet, men orkade inte.
 
Trådskapare
Sörplarn

Sörplarn

Medlem
För att göra no long forgotten till den 1 juni post bör tackas av till el banjo Troublemakers som förtjänar original titeln...
Jovisst tre flummiga sånger väntar en törstig person som DU! Säg detta på danska Klöv och Mul sjuken. Eller som norrbaggedoniens enda vettiga grupp har släppt!


Liseberg och ett Falun!


 
Last edited:

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Hahaha, jag är fan alltid igång när det kommer till musiken Turbonegro är lite intressant; dock ej för musiken (som jag är pinsamt oinlyssnad på) utan för att varje gång jag och den tidigare sångaren i bandet ser varandra på Riche så stannar vi till och kollar på varandra en stund innan vi nickar och går åt varsit håll. Vi är tydligen lika. :)

De senaste dagarnas hysteri har varit Mother Dawn. Så enastående låt. Så förbisedd:

 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Gårdagen spenderades fuktig och ensam spelades egopubquizz (bara jag i mitt lag – gick åt helvete) med bara en särdeles irriterande förkylning som sällskap. Vid hemkomst var det två NyQuil och direkt i säng som gällde och natten bjöd på ömsom feberdrömmar, ömsom fuktiga uppvaknanden och hostningar. Vaknade vid sex, tvättade två maskiner tvätt och åkte in till stammisfiket för att jobba lite. Mer host, mer snörvel och massor med repeat på denna fantastiska låt:
Inget vin, dock rikliga mängder kaffe. I eftermiddag blir det jobb på 19 glas.
 
Toppen