Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

anders

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

Mysonoxen skrev:
Belöningen kommer nu :)

1900 Château Margaux

Färg: Kraftig tegelanstruket ljust rött, dock mörkare än förväntat
Doft: Märklig men behaglig, som koncentrerad apelsinsaft i blandning med rosor som jag mest annars brukar hitta hos Gewürztraminer
Smak: Behaglig smak av apelsinmarmelad, ceder och blyerts, lång, elegant eftersmak. En fin ekton gör sig påmind i eftersmaken också. Läckert!
Kvalitet: Handen på hjärtat är nog 1990, 1983 och 2005 (om än ung) de bästa jag druckkit från slottet årgång 2000 inkluderat men det är ändå ett mycket mycket gott vin, och mina farhågor om att det var korkat eller dött besannades inte, tack och lov

Betyg: 19/20

(fast inte lika bra som Gredosen ovan så klart!)

Japp. Det är ungeför så som jag minns den. God, intressant men man har faktiskt druckit bättre. Nu var vinet med under en kväll där även Latour 61, Latour a Pomerol 61, Montrose 90 etc fanns med så det vill till att vinet är "på hugget" för att stå upp i ett sådant sällskap.

När det gäller en sådan här flaska så vete fasen om man inte plockar in 2-3 poäng bara över lättnaden att vinet inte är korkskadat. :D
 
Trådskapare
M

Mysonoxen

Medlem
SV: Mysonoxens helvetesvinstråd - En sorglig bild av mänskligt förfall

Krug88 skrev:
Det låter helt magiskt!
Har du provat 96 eller 03(?), det är de enda Ch Margaux jag har tyvärr...

Sent svar p.g.a. datakrasch + sommarstugevistelse:

Ja, har provat båda. 1996 är mycket fin elegant och slottstypisk, 2003 lyckades man också med enligt mina anteckningar från slottet under primörveckan, det var ju annars ett "knasigt" år med hetta så in i h-e.
 
Toppen