Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

När skall dessa drickas?

hampus86

Medlem
tjalom allihop!

gjorde en inventering i vinkylarna nu när jag ändå är hemma, och hittade lite ditten och datten. Farsan påstår att han har världens koll, men efter 10 uthällda flaskor hittills så undrar jag..

iaf, jag tänkte skriva ner listan på viner jag undrar över, och om någon eller några av er vet något om dessa, får ni gärna skriva tillbaka=).
OBS! det är inte inventering på bolaget! har ju inte ens fått jobbet än=P.

listan:

Chateau talbot-97
Bel air-96
Leouville poyferre-01
lafleur petrus-00
le gay(haha=P)-00
gruaud larose-99
petit cheval -00
pichon longueville-97
chantalouette-98
chateau talbot -96,-99,-01
sociando mallet -97
giscours-98
kirwan-99
angelique de monbousquet-98
parusso barolo-99
bourgneuf-01
mouton rothschild-94,-91,-97
vigneto starderi-00
bridlewood syrah-04
jurancon-04
trotanoy-00, -01
lafit rothschild -01
cos d'estournel-97,-01
les pagodes decos-97
la grande dame-90
bollinger GA -97
moulin tochais-87

Kan ha stavat fel på vissa, inte helt 100. Någon som har något interessant att förtälja om några av ovanstående viner?

/hampus
 

Krug88

Medlem
SV: När skall dessa drickas?

Sådär rakt över kan man väl säga att alla Mouton är drickmogna(91:an förmodligen död, men man vet aldrig).
Hälsa honom att det är dags att börja knäcka lite 97:eek:r, alla är färdiga att dricka, få av dem blir nog bättre av att ligga.
 
Toppen