NM 2010 i sommellerie avgjort

Diskussion i 'Mat & Dryck, Restaurangbesök' startad av Anders Landström, 22 september 2010.

1. kayaker

kayaker Cyklist

SV: NM 2010 i sommellerie avgjort

Inga BiB-drickare hoppas jag!

2. Bubblaren

Bubblaren Medlem

Nu har jag sett både buckla och Totte!

3. NonPlusUltra

NonPlusUltra Medlem

Otur, oskicklighet eller dåligt planering, bara att välja... :)

Å andra sidan så ju kunskapen för evigt, till skillnad från trevligt sällskap då... ;)

4. Bubblaren

Bubblaren Medlem

Otur, så måtte det vara! För oskickligheten kan jag inte se och dålig planering ligger inte för mig 8)

Läser iaf något jag kommer ha nytta av i vin och matsammanhang! Får flirta på annat håll, kanske medels nu min nyvunna kunskap från universitetet!!!

5. Per Stade

Per Stade Lege artis

Nu blir jag riktigt nyfiken. Vad läser du på universitetsnivå, som både ger kunskap
    i vin- och matsammanhang och flirtande?

Och vad har det med NM i sommellerie att göra?

6. Bubblaren

Bubblaren Medlem

Vad nu då, har du tagit min skolpolisuniform ifrån mig och kräver ordning i tråden?? :eek:

Jag läser danska, både sprog og kultur

7. NonPlusUltra

NonPlusUltra Medlem

Aha - ett utmärkt val, när åker vi på studieresa till Sölleröd/NOMA/Saison, då? :)

8. Bubblaren

Bubblaren Medlem

Av dem är det bara Noma kvar, vilket det kan bli till våren.

9. NonPlusUltra

NonPlusUltra Medlem

Mmm, fast sedan har övriga hunnit byta meny och då är det ju dags igen... ;)

10. Bubblaren

Bubblaren Medlem

Men sluuuuta! Fresta mig inte mer!!!

Visst har du rätt och skulle jag välja en av dem nu så väljer jag Søllerød Kro. Utan tvekan väljer jag att få träffa Grinden igen och utbyta fondrecept, få snacka (vilket jag hoppas går bättre snart) med gänget i köket og spise gudomlig mad.

Har du varit där själv??

11. NonPlusUltra

NonPlusUltra Medlem

Nej, jag har ju inte det. Vilket börjar bli en smula pinsamt eftersom alla som jag nämnt det för nu verkar ha varit där... :) Glad at höre att du kan lide stedet - har hört en hel del om denne Grinden, och om alla fantastiska provningar som har hållits där nere...

Dags att ta sig dit, alltså?

12. Bubblaren

Bubblaren Medlem

Ja, då är det verkligen dags för dig. Undra just vart man bor om man ska käka där.

13. anders

anders Medlem

Blir i stort sett lika kort diskussionsunderlag där. Hur ofta har vi inte hört:

;D

14. Arvid

Arvid Medlem

Vem syftar du nu på? De flesta är ju ganska hardcore. Men det är en ordentligt ful buckla.

Med hänsyn till tävlingssommelerie: Det är en sport för utövarna, inga tvivel om det. Och det borde man bara acceptera. Alla försök att göra det mer publikt leder bara till en sämre tävling och förbereder deltagarna på ett sämre sätt inför internationllt tävlande.

Och som Jimmy säger, det är mycket inövande av moment. Men teorin är i min mening det viktigaste, och då finns inget substitut. Tror inte det finns många som har den teoretiska kunskapsbasen (inte i bredd, självfallet finns det ju MWs som har mer djup i enstaka ämnen) som en tävlande sommelier.

15. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Ironi ::) finns ju åtminstone två på det här forumet.

Tycker för övrigt att det är kul att vi får fler svenska namn på bucklan, och ja den är kanske inte det skönaste jag skådat.
    Sedan håller jag väl med om att det inte är en 100%ig publiksport, men som vinnörd så är det kul att läsa om resultatet och höra hur det gick till.

16. Bubblaren

Bubblaren Medlem

SV: EM 2010

Önskar somlig medlem lykke til i EM i Alsace!!

17. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Snarare til lykke eller hur. Kul att Arvid gick till semi.

Dela sidan