Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Norges mest sålda champagne...

JakobS

Medlem
Dette er fantastiske Champagner, og har tatt det norske vinmiljøet med storm.
Deres Cuvee Victor er utrolig bra til prisen - ett av Vinmonopolets beste kjøp.
Jeg synes det er kult å få en nydelig ferdig modnet Champagne til under 300,- (den kostet under 300,- en periode.
Unison positiv omtale i pressen og påfølgene listing i basisutvalget ble den raskt den mest solgte.
Litt overraskende egentlig, da solerapreget og modne druer gir vinen tydlige modningstoner - noe som jeg skulle tro ikke faller alltid i smak hos "den vanlige mannen i gata"
1809 er helt rå med masse power og massiv syrestruktur samt en nerve i vinen jeg knapt har vært borte i.
Fantastisk vin, men du må tåle syre.
Cuvee Rebel har lagt 10 år på bunnfallet og er også en høydare med autolyse, moden frukt og krydder.
Mye spenst og mineraler her også - spennende vin.
Kommer dere over noen flasker anbefaler jeg dere sterkt å teste.

Har du prövat 2006an?
 
Coutelas Vintage 2006.
Mykere og mer åpen inngang på denne.
Saftige modne, men friske epler og litt søtt bakverk.
Rund og deilig munnfølelse med kjølig fin frukt.
Litt typisk 06 så har den ikke den mest intense nerven.
Men den er frisk nok, og drikker meget godt nå.
Bra lengde med mye epler som går igjen her også.
Skikkelig deilig vin, som man bare kan lene seg tilbake å nyte. 90p
 
Toppen