Numrering i vinkällaren

Diskussion i 'Vinkällare och annat' startad av J.S., 19 mars 2009.

1. J.S.

J.S. Medlem

Jag har precis utökat vinkällaren och nu behöver jag numrera upp alla platser (annars kommer jag att bli galen snart). Jag har letat efter siffror/bokstäver i typ metall el dylikt, men jag kan då f..n inte hitta det någonstans. Någon som har en idé om var man kan hitta det jag söker?

2. SUPRA

SUPRA Bäst

SV: Numrering i vinkällaren

Det här blir nog bra :D

3. J.S.

J.S. Medlem

Ohh...tack så mycket för det uttömmande svaret ::)

4. SUPRA

SUPRA Bäst

Du är välkommen :D

Prova hos 1CRU, de hade lite olika lösningar.

http://www.1cru.se/

5. J.S.

J.S. Medlem

Varför har jag inte tänkt på det? :-[ Det måste jag kolla med Helen i morrn. Tack för det Supra ;D

6. Sjödin

Sjödin Joråsåatt...

Bästa systemet enligt mina egna erfarenheter, som dock är små då jag har kylskåp och inte källare, är runda etiketter som träs över flaskhalsen.
    Jag inbillar mig att de hindrar ljuset från att komma åt flaskorna samtidigt som det lämnas rätt mycket utrymme åt text och siffror.
    Dessutom är etiketterna (som 1CRU säljer tror jag) färgkodade, så man ser direkt vilken typ av vin som döljer sig bakom.
    Ett tag hade jag små nummeretiketter på korkarna men det var fan omöjligt att ha koll på efter en flaska eller två, siffrorna ville som bara flyta ihop.. ;D

7. Jimmy Forsman

Jimmy Forsman Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot. Administratör

Annars är det ju snyggt och klassiskt att skriva det med krita eller vit färg! ;D

Klassiskt också!

8. J.S.

J.S. Medlem

Hmm...det där med krita lät ju inte så dumt :)

9. David W

David W Medlem

Det kan naturligtvis vara på sin plats att numrera hyllorna i vinkällaren. Men glöm inte det viktigaste: Cellartracker är anpassat så att du ska kunna koppla en streckkodsläsare till programmet och sedan printa ut individuella streckkoder för varje flaska.

10. J.S.

J.S. Medlem

Oj! Det känns nog lite för mycket high tech för mig. Behöver man det verkligen?

11. David W

David W Medlem

Antagligen inte, klarar mig själv utmärkt utan. Men det är ju ganska coolt. Fördelen är att det blir lättare att hålla koll på individuella flaskors ursprung. Säg att du köpt fyra flaskor av samma vin men från olika handlare, då är det inte så lätt att veta vilken som kommer från vilken handlare ett par år senare. Om man nu skulle tycka attd et var viktigt.

12. kayaker

kayaker Cyklist

Då kan man ju verkligen spekulera över flaskvariation... ;)

13. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Sök på hobbybutiker och liknande. Har för mig Clas Ohlson har något också. Om de är snygga är ju upp till var och en. Krita är snyggt om du har rätt vägg.

Här är ett exempel

http://www.dekorativt.se/default.aspx?m ... zAodVkAl6w

14. J.S.

J.S. Medlem

Tack! Ska kolla länken när jag får lite tid över... :)

15. Jos

Jos Medlem

Ja, så är det klassiskt också!

Nämen faktiskt, klart snyggast om du har plats på trästället att skriva med vit krita. Annars kan du ju pipa förbi primewinebar och kolla om de har lust att bjuppa alternativt sälja dig ett gäng etiketter som du fäster kring halsen. Förutsatt att de har sådana förresten.. kanske bara kör dem runt foten på glaset?

16. J.S.

J.S. Medlem

Hmmm...hoppas dom inte kommer ihåg mig från vinfernot, då är det nog kört med etiketter ;) Jag fick nämligen en del bilder som bubblaren hade tagit sist vi var där :eek: SATAN I GATAN!! Sånt kan ju få en att fundera på om det är dags för en vit period eller så... ;D

17. Bubblaren

Bubblaren Medlem

Ja, lycka till med att få ngt på den baren J.S!

(fler borde fundera som du!)

/Bubblaren, dokumentärfotograf

18. Jos

Jos Medlem

Men jaja.. vad gjorde jag för dumt då..? Skicka bilderna så jag får se! :D

19. Bubblaren

Bubblaren Medlem

Finns att köpa på eBuy, Blocket, Tradera och på Plattan samt hos J.S

20. J.S.

J.S. Medlem

Jos: har hört rykten om att du har en massa Pure som ligger och samlar damm... ;) ett litet byte kanske... ;D

Dela sidan