Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Nybörjare - Vilka vinprovningar är värda att gå på?

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Men: Inferno är lite som Fantomen. Du vet. Han kommer till dig, inte tvärt om...;)
 

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Men ibland inbjuder han även de vanliga dödliga ....

@Jos ..ett glömt vinferno är också ett vinferno..
 
Last edited:

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
-Vininfernot har tusen ögon och tusen öron?

-Det finns nätter då Vininfernot lämnar djungeln och går på stadens gator som en vanlig man?

EDIT:
-Vininfernot har tusen ögon och tusen näsor?

-Det finns nätter då Vininfernot lämnar provningslokalen och går på stadens gator som en vanlig man?
 

Johan51

Medlem
Läste detta inlägg och hittade tyvärr inget passande. Jag skulle ge iväg en vinprovning i present till min fru och rekommendationerna här ovan verkade vara lite väl avancerat för gemene man.. samt så verkade arrangörerna inte vara så flexibel med sina datum. Så, efter mycket efterforskning valde jag att gå med [raderad länk//admin] De hade flera datum att välja på samt fina recensioner. Jag kan varmt rekommendera dem nu i efterhand. Både jag och min fru blev väldigt nöjda och vi fick prova åtta viner tillsammans med goda ostar. De hade väldigt goda smakkombinationer. Mums!
 
Last edited by a moderator:

Gradin

Medlem
Läste detta inlägg och hittade tyvärr inget passande. Jag skulle ge iväg en vinprovning i present till min fru och rekommendationerna här ovan verkade vara lite väl avancerat för gemene man.. samt så verkade arrangörerna inte vara så flexibel med sina datum. Så, efter mycket efterforskning valde jag att gå med [raderad länk//admin]. De hade flera datum att välja på samt fina recensioner. Jag kan varmt rekommendera dem nu i efterhand. Både jag och min fru blev väldigt nöjda och vi fick prova åtta viner tillsammans med goda ostar. De hade väldigt goda smakkombinationer. Mums!

Låter som din efterforskning verkligen lönade sig, supertips!!:eek:
 

Steef

Medlem
Läste detta inlägg och hittade tyvärr inget passande. Jag skulle ge iväg en vinprovning i present till min fru och rekommendationerna här ovan verkade vara lite väl avancerat för gemene man.. samt så verkade arrangörerna inte vara så flexibel med sina datum. Så, efter mycket efterforskning valde jag att gå med [raderad länk//admin]. De hade flera datum att välja på samt fina recensioner. Jag kan varmt rekommendera dem nu i efterhand. Både jag och min fru blev väldigt nöjda och vi fick prova åtta viner tillsammans med goda ostar. De hade väldigt goda smakkombinationer. Mums!

Om jag inte missat nåt så tillåter inte forumet reklam. Att det görs under falsk flagg och så här värdelöst genomskinligt exekverat gör det ju bara provocerande pinsamt.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Om jag inte missat nåt så tillåter inte forumet reklam. Att det görs under falsk flagg och så här värdelöst genomskinligt exekverat gör det ju bara provocerande pinsamt.
Jag blir själv lätt misstänksam när någon anstränger sig att registrera en anonym användare på ett entusiastforum enbart för att ge ett tips av slaget ovan, men samtidigt har jag svårt att med säkerhet bedöma om så är fallet. Vad får dig att misstänka att @Johan51 inte har rent mjöl i påsen? Vi får hoppas att han följer tråden och är engagerad nog att kommentera ärendet, för annars är det nog en bra idé att radera inlägget för säkerhet skull. :)

Du har oavsett vad helt rätt i att det inte är ok att annonsera på forumet om man inte har har frågat efter ett "leverantörskonto" som blivit beviljat och att annonsera under falskt flagg blir riktigt dålig publicitet för företaget ifråga om så är fallet och om det avslöjas.
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Både jag och min fru blev väldigt nöjda och vi fick prova åtta viner tillsammans med goda ostar.
Vilken provning var det? Jag trodde de bara hade provningar med 4 viner och ostar vilket det enbart finns listat på deras site.
 

Steef

Medlem
Jag blir själv lätt misstänksam när någon anstränger sig att registrera en anonym användare på ett entusiastforum enbart för att ge ett tips av slaget ovan, men samtidigt har jag svårt att med säkerhet bedöma om så är fallet. Vad får dig att misstänka att @Johan51 inte har rent mjöl i påsen? Vi får hoppas att han följer tråden och är engagerad nog att kommentera ärendet, för annars är det nog en bra idé att radera inlägget för säkerhet skull. :)

Du har oavsett vad helt rätt i att det inte är ok att annonsera på forumet om man inte har har frågat efter ett "leverantörskonto" som blivit beviljat och att annonsera under falskt flagg blir riktigt dålig publicitet för företaget ifråga om så är fallet och om det avslöjas.

Förstår ditt dilemma och har förstås inga hard facts that holds up in court att presentera :cool:
Även om formuleringen och sammanhanget är väldigt lätt att genomskåda i min bok...

Men att Taysta tidigare använt sig av forum för marknadsföring står klart efter snabb googling:
https://www.flashback.org/sp60571133
https://www.flashback.org/sp60148527
 

Mattias Schyberg

Administratör
Vad är definitionen på otillåten reklam i det här fallet?
Om personen har en koppling till de som arrangerar provningarna (eller annat när det är aktuellt) och om det utöver det finns vinstintressen, är det otillåten reklam. Gränsdragningen är ibland svår, men målsättningen är att ha det så tydligt och transparent som möjligt. Just därför har vi särskilda konton (leverantörskonton) till de som vi har bedömt är tillräckligt seriösa, samt att deras "tjänster" bedömts vara intressant för våra medlemmar. Alla kan ansöka om ett "leverantörskonto", men det är admingruppen som bestämmer vem som beviljas.
 

Poussard

Medlem
Kanske är det bäst att bara bestämma sig för att hålla sig till en och samma druva under en längre period innan man går över till nästa? Eller tycker ni att jag ska fortsätta att pröva mig fram mellan olika länder och typer?

Provningar där alla viner är av samma druva ger ju helt andra saker, t.ex. skillnader mellan årgångar, mellan hur mycket ekfat (eller någon annan metod) det är, mellan länder eller regioner eller producenter, än provningar där alla viner är av olika druvor. Jag personligen tycker att en provning där alla viner är av olika druvor, men druvtypiska viner, är en bra provning i början. Då kan man ju lättare notera skillnader och kanske hitta sina favoritdruvor.
 

Jos

Medlem
Jag blir själv lätt misstänksam när någon anstränger sig att registrera en anonym användare på ett entusiastforum enbart för att ge ett tips av slaget ovan, men samtidigt har jag svårt att med säkerhet bedöma om så är fallet. Vad får dig att misstänka att @Johan51 inte har rent mjöl i påsen? Vi får hoppas att han följer tråden och är engagerad nog att kommentera ärendet, för annars är det nog en bra idé att radera inlägget för säkerhet skull. :)

Du har oavsett vad helt rätt i att det inte är ok att annonsera på forumet om man inte har har frågat efter ett "leverantörskonto" som blivit beviljat och att annonsera under falskt flagg blir riktigt dålig publicitet för företaget ifråga om så är fallet och om det avslöjas.
Registrera sig som ny och posta första gången i en drygt tre år gammal tråd med länk och "tips" på en bra produkt/tjänst är iofs så genomskinligt det kan bli :D

Dessutom, en vanlig regel på många forum är att radera alla nyreggades inlägg som tipsar om produkt/tjänst oavsett.

Bara att radera...
 

Mattias Schyberg

Administratör
Registrera sig som ny och posta första gången i en drygt tre år gammal tråd med länk och "tips" på en bra produkt/tjänst är iofs så genomskinligt det kan bli :D

Dessutom, en vanlig regel på många forum är att radera alla nyreggades inlägg som tipsar om produkt/tjänst oavsett.

Bara att radera...
Håller med dig och tror precis som alla andra att det är förtäckt reklam, men jag är tämligen säker på att vi gör "företaget" en tjänst om vi raderar inlägget med tanke på efterföljande kommentarer. Det lär ju knappast vara någon som blir sugen på att boka upp sig om de stöter på denna tråd, kanske kommer de till och med avskräckas när de söker på "Taysta" och hittar hit.

Men visst kan vi radera inlägget utan problem. :)
 
Toppen