Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Oktoberfest ! ! !

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Detta jäsningsfenomen med marknadsföringssuccé behöver verkligen en egen tråd! Så, här är den.

Även om årets Oktoberfest är överstånden, så är inte minnena borta (iaf inte alla).
Jag minns ju iaf att jag kom dit! ;)

Entrén vid världens näst mest autentiska Oktoberfest i Yokohama var överfylld VARJE DAG, HELA DAGARNA och KVÄLLARNA... Det serverades sauerkraut, wurst och ... lokala företeelser som italienska viner, moules frites mm. Den tüska schönsången åstadkoms varje kväll av ett band från Bavaria. Hela ölhavet stormade och alla var lyckliga :)

Här en kort film från ett av öltälten efter det att de bayerska musikerna lämnat scenen för andra omgången denna, den sista aftonen för i år...
...äääh... "Doesn't have an allowed extension..."
Filmen visar iaf ett folkhav av välordnade, välkammade och väldruckna japaner omgivna av fascinerande mängder öl!

Här är iaf en länk till Instagram där en kvadrat-del av filmen kan ses:
https://www.instagram.com/p/BLrUCBuB159/?taken-by=japanmat
(Mitt sällskap gick vidare mot övningar inom områdena grillade fiskar och flytande ris.)
 
Toppen