Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

På vinprovning i Alsace

ulfhielm

Medlem
Det här är mitt första inlägg på forumet, så jag tänkte gå ut hårt med en bloggpost om första stoppet för sommarens vinresa i Frankrike och Tyskland. Vi började med två dagar i Ribeauvillé i Alsace, och besökte 3 producenter. Vore spännande att höra om andras upplevelser av just Alsace-viner!

Läs mer på min blogg:

http://vinruin.se/vinruin-se/vinprovning-i-alsace-en-grand-cru-upplevelse/

jean-sipp-ribeauville-alsace-vinprovning-1200x640.jpg

http://vinruin.se/vinruin-se/vinprovning-i-alsace-en-grand-cru-upplevelse/


Per
 

Mattias Schyberg

Administratör
Det här är mitt första inlägg på forumet, så jag tänkte gå ut hårt med en bloggpost om första stoppet för sommarens vinresa i Frankrike och Tyskland. Vi började med två dagar i Ribeauvillé i Alsace, och besökte 3 producenter. Vore spännande att höra om andras upplevelser av just Alsace-viner!

Läs mer på min blogg:

http://vinruin.se/vinruin-se/vinprovning-i-alsace-en-grand-cru-upplevelse/

jean-sipp-ribeauville-alsace-vinprovning-1200x640.jpg



Per
Välkommen till forumet, men nog är det trevligare om det första inlägget inte enbart består av en länk till en privat blogg. Värt att tänka på framgent. :)
 
Trådskapare
ulfhielm

ulfhielm

Medlem
Hej Mattias!

Tack för påpekandet, jag håller med till fullo. Jag har hängt här ett par år utan att posta något (framför allt har jag följt, och dragit nytta av, diskussionerna om små SB-släpp) och ville vänta tills jag hade något av substans att säga, och det tycker jag att blogginlägget bidrar med. Känns lite konstigt att köpa copy/paste hit till Finewines när texten redan har ett hem.

Vinruin drivs för övrigt av två medelålders vinnördar i en Stoskholmsförort, helt utan vinstintresse, och jag kommer definitivt länka till fler blogginlägg i framtiden. Håller på att skriva ett om en dreglande visit utanför Romanée-Conti och ett om Domaine Huet.

Hojta högt och tydligt om detta inte OK.

Per
 

Mattias Schyberg

Administratör
Hej Mattias!

Tack för påpekandet, jag håller med till fullo. Jag har hängt här ett par år utan att posta något (framför allt har jag följt, och dragit nytta av, diskussionerna om små SB-släpp) och ville vänta tills jag hade något av substans att säga, och det tycker jag att blogginlägget bidrar med. Känns lite konstigt att köpa copy/paste hit till Finewines när texten redan har ett hem.

Vinruin drivs för övrigt av två medelålders vinnördar i en Stoskholmsförort, helt utan vinstintresse, och jag kommer definitivt länka till fler blogginlägg i framtiden. Håller på att skriva ett om en dreglande visit utanför Romanée-Conti och ett om Domaine Huet.

Hojta högt och tydligt om detta inte OK.

Per
Bra reaktion! Inga problem, men vi måste markera så att inte folk registrerar sig enbart för att använda forumet som anslagstavla. :)
 

sunqan

Vinös
Det blir väl knepigt att diskutera/kommentera här när texten finns på en blogg nånstans?
Kanske dags för en "bloggtips och diskussion"-tråd?
 

MartinE

Medlem
jag kommer definitivt länka till fler blogginlägg i framtiden.
Jag tror säkert att många av oss är intresserade av att läsa välskrivna och givande blogginlägg! Men ett tips för framtiden kan vara att börja med att ta aktiv del i befintliga diskussioner/trådar och om det sedan finns en relevant koppling länka till något av dina blogginlägg. Det måste ju inte alltid vara något nyskrivet heller. På så sätt bidrar du aktivt till forumets bästa samtidigt som du får nya läsare till din blogg – win-win! :)

I det här fallet hade exempelvis en tråd som diskuterar Alsace / efterfrågar tips på producenter i Alsace varit en lämplig väg att gå.
 
Toppen