Polistillslag mot nätvinhandlare

Diskussion i 'Övrigt' startad av Anders Landström, 3 april 2014.

1. Mattias S

Mattias S Administratör

StefanAkiko och Peder gillar detta.
  2. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

3. StefanAkiko

StefanAkiko Pendeldricker Tokyo, London och Umeå

Låter som om ignorant inkompetens varit extra på o-alerten.
    Kanske de var fyllda på arbetstid?

4. Peder

Peder Medlem

StefanAkiko, Helen, Larseman och 1 annan gillar detta.
  5. Peder

Peder Medlem

Linda Engström känd från Finewines.se har fått en liten större roll inom IOGT-NTO och besvarar mig kring mina konspirationsteorier på Facebook.

Hela tråden går att läsa på: https://www.facebook.com/handlavin/...64435996/10152176276020997/?type=1&permPage=1

sunqan och KockJohan gillar detta.
  6. Peder

Peder Medlem

Sörplarn, mnor, sunqan och 5 andra gillar detta.
  7. Larseman

Larseman Moderator

Peder gillar detta.
  8. Peder

Peder Medlem

Sörplarn och sunqan gillar detta.
  9. KockJohan

KockJohan Cioccolato Catering Leverantör

Vi hejjar på dig :)

Michael.S, Gurto, kayaker och 5 andra gillar detta.
  10. Mattias S

Mattias S Administratör

Vi får hoppas att det löser sig. Kämpa på!

Beo, Peder och Larseman gillar detta.
  11. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Lycka till @Peder. Oavsett utgång så har du i min bok inte begått något fel. Visar bara på hur skevt vårt svenska system är.

StefanAkiko, Michael.S, Mattias S och 2 andra gillar detta.
  12. Elvis

Elvis Medlem

Jag håller också tummarna! Förhoppningsvis vinner du men om inte så lär i alla fall den orimliga företagsboten skrivas ner rejält.

13. Peder

Peder Medlem

mnor, Sörplarn, Mattias S och 7 andra gillar detta.
  14. Peder

Peder Medlem

15. Peder

Peder Medlem

Då är det snart dags för rättegången den 5-6 maj i Stockholms Tingsrätt. Förhandlingarna pågår i två dagar och dag 1 är det mest åklagaren som har kallat lite kunder, någon systembolags-jurist och Skatteverket till förhör samt mig och min far. Dag 2 är det min advokat som kallat 2 vittnen och hur detta skall sluta har jag ingen som helst aning om. Får åklagaren som han vill så är det en företagsbot på 250.000 till mitt företag samt att jag riskerar fängelse eftersom brottet klassificeras som ett grovt brott (minimum 6 månader fängelse på straffskalan).

Tack så mycket till IOGT-NTO, Systembolaget och Svenska Staten samt de flesta politiker!

/Peder

StefanAkiko, Per Stade, Sörplarn och 1 annan gillar detta.
  16. Larseman

Larseman Moderator

Vilken tid börjar förhandlingen? Om det passar kanske man kan komma förbi och stötta lite...

Sörplarn och Peder gillar detta.
  17. Peder

Peder Medlem

Det skall vara fritt inträdde och jag tror att man är välkommen till tingsrätten på Scheelegatan.

Tisdagen 09-16.30,
    Onsdagen 09.00-senast 15.30

Sörplarn och Larseman gillar detta.
  18. ChristianB

ChristianB Medlem

Skamligt att den här farsen fortgår, särskilt när det är statliga tjänstemän och andra officiella instanser som har gjort fel. Heder till dig Peder som orkar stå ut och driva frågan så här öppet! Om inte annat tror jag att du har hela forumet på din sida, så får vi se vad det blir av det...

Ska länka vidare till ditt inlägg så snart jag läst de övriga länkarna! Det här måste synas!

Jag är också ledig den 5e maj så jag planerar att dyka upp i salen för dag 1.

Sörplarn och Peder gillar detta.
  19. Sörplarn

Sörplarn Medlem

Vet inte detaljer, men kan det förekomma jäv i ditt mål, låter så infekterat?

Jag önskar dig ett stort lycka till!

Per Stade och Peder gillar detta.
  20. Peder

Peder Medlem

Första dagen är avklarad i rätten och jag känner att oavsett domslut så behöver jag inte skämmas.

I morgon kväll kanske vid 20.30 tänkte jag och vinmakaren Franz Schneider från den lilla vingården Artisan Wines infinna oss på 19 glas i gamla stan och hoppas att några medlemmar från Finewines.se vill hänga med.

Om man vill träffa Franz lite tidigare på kvällen så har han några viner med sig i bagaget som han gärna bjuder på.

Slå mig en signal på 070-5957713 om ni vill träffa Franz och fram till klockan 16.30 kan det vara svårt att nå mig eftersom jag sitter i en rättegång.

Med vänliga hälsningar

Peder Molin

Michael.S, Hans Artberg, thunberg och 16 andra gillar detta.

Dela sidan