Pontus by The Sea [Elakt mail]

Diskussion i 'Mat & Dryck, Restaurangbesök' startad av Jimmy Forsman, 24 september 2007.

1. Jimmy Forsman

Jimmy Forsman Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot. Administratör

Ett brev e-mail som cirkulerar som en löpeld runt internet för tillfället, skrivet av en missnöjd anställd på Pontus Group. jag tyckte att det var ganska roligt!

Vad är kontetan av detta? Personalvård kanske inte är så dumt i alla fall!

//Krug

2. Mysonoxen

Mysonoxen Medlem

Ja, det var ord och inga visor det.

Har faktiskt aldrig ätit där, bara på hans gamla "Green House", och där var maten OK dock...

3. Jimmy Forsman

Jimmy Forsman Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot. Administratör

Jag visade detta för min lilla broder som är aktiv i restaurangbranchen (som just kock) och det råder ju en speciell jargong kan man lugnt säga. Själv har jag inte jobbat i kök på nästan 10 år, men man minns fortfarande hur det kunde vara. Då lillebror läste detta sa han omedelbart, "han verkar lite upprörd", varvid jag kontrade med "det är en hon". Svaret kom raskt "jaha, då är hon bara en bitter hora".

Sen måste man ju naturligtvis ställa sig frågan om hon var bitter på grund av hur allt såg/ser ut ledningsmässigt på Pontus. Jag vet från bekanta som har arbetat där som har läst det här mailet som säger att det mesta är sant. så fungerar det.

Själv är jag förvånad att hon lämnade ut amfetaminet och bara tog med rökat...

4. FarbrorGud

FarbrorGud Medlem

SV: Pontus by The Sea [Elakt mail]

haha absolut så finns ju en speciell jargong i yrket. Dock så känns det som att hon överdriver lite.

Men branchen har så sjukt mycket dåliga sidor, Men enligt mig så uppvägs dessa dåliga sidor av att man får jobba med roliga människor och cheferna är samma skrot och korn. Men om nu hälften av vad denna dam säger så är det ju faktiskt helt förjävligt.

Man ska vara rädd om personalen. Man har ett rykte som man ska vara rädd om, Alla restauranger har sklett i garderoben och dessa vet personalen om. och trivs dom inte och lämnar stället bittra så kommer orden spridas.

5. lepatrik

lepatrik Medlem

SV: Pontus by The Sea [Elakt mail]

Jag diggar verkligen Pontus! lunch måste jag säga
    11,30-11,45 99 kr - trerätters nyttig mat och ett väldigt trevligt "lunchglas" vin (inte smakmässigt utan konceptet, vi dricker för lite vin till lunchen i Sverige)
    Ostronbrunchen är också en höjdare, afrodisiak så det räcker resten av helgen

Dela sidan