Prissänkningar på Systembolaget

Diskussion i 'Vin' startad av Pomerol, 2 mars 2009.

1. Pomerol

Pomerol Medlem

Det verkar var mycket prissäkningar på Systembolaget nu. Ofta tillfälliga nyheter som Systembolaget äger men som inte sålt slut. Ibland glöms ju guldkornen då nyhetens behag är över...

Nedsatt champagne - Femme var ju riktigt prisvärd innan den gick ner 350 kr...

Nedsatt rött
    ...röda bordeauxer...
    ...bourgogne...

Nedsatt vitt - Bland annat Château d'Arche 2004, en riktigt bra Sautern. Dessutom mängder av tyskar, dock få 07:eek:r.

2. SUPRA

SUPRA Bäst

SV: Prissänkningar på Systembolaget

Undrar om jag kan lämna tillbaka mina två Femme? ::)

3. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Tre veckors öppet köp i alla fall

4. kayaker

kayaker Cyklist

Du kan ge dem till mig och köpa nya. ;D

5. Elvis

Elvis Medlem

Tack Pomerol för tipset! Jag hängde på låset på Regeringsgatan och köpte de två sista Femme där.

6. Elvis

Elvis Medlem

7. Bubblaren

Bubblaren Medlem

Jag har ingen Bolle 2003 - borde jag rusa iväg och köpa? Minns inte hur 2003 är som årgång :-o

8. Arvid

Arvid Medlem

Katastrofvarmt, så 2003 by Boll ska ju inte räknas som en vintage i sann mening. Det var väl mest firmans sätt att visa att det gick att göra intressant (men annorlunda) champagne i ett off-år.

9. vintjej

vintjej Medlem

Bolle 2003 är snäll och god. Fortfarande dock inte värt precis, trots den bökigaste förpackningen någonsin?
    Man får så mycket annat bättre för de slantarna.

10. Elvis

Elvis Medlem

För övrigt tror jag inte att någon behöver rusa. Det finns gott om 2003 by Bollinger kvar.

11. Bubblaren

Bubblaren Medlem

Jag kommer varken rusa eller lunka, ska inte ha ngn sådan Bolle vet jag nu ::)

12. Orpale

Orpale Medlem

Någon som vet direkt vad som blev billigare i dag?? Allt jag har kollat på är antingen oförändrat eller dyrare?

13. kayaker

kayaker Cyklist

14. R.P

R.P Medlem

15. Öhman

Öhman Medlem

Tyvärr är den slutsåld.

16. R.P

R.P Medlem

Tråkigt...

17. Skumpatorsk

Skumpatorsk Medlem

18. kayaker

kayaker Cyklist

19. Skumpatorsk

Skumpatorsk Medlem

Var tvungen att testa den. I normala fall brukar vinerna som är prissänkta hos CCCPystemet vara prisvärda och jag har faktiskt enbart gjort prisvärda köp på prissänkta varor tidigare. Detta var första undantaget/missen...

Det började dock bra, väldigt mycket bubblor, fin ljusgul färg och helt ok doft. När jag sedan smakar den är den förvånande platt. Smakerna är ovanligt svåra att säga, men en smak går att säga, den smakar faktiskt lite sprit. Alltså inte stickande sprit, men själva spritsmaken, inte riktigt det jag är ute efter i en Champagne. Den är ändå lättdrucken och är kanske helt ok om du är 18 år och ska supa ner din date, men jag är inte riktigt i den fasen i livet...

Det ligger dock någon trevligare smak i "bakgrunden" som även känns i doften, men som jag inte kan sätta namnet på, så jag tror att den kan bli ganska mycket bättre på 5-10 år, men aldrig någon stor/bra Champagne på något sätt. Rekommenderas ej.

Dela sidan