Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Provning på uteslutande Pinot Noir

Keen

slan
SV: Provning på uteslutande Pinot Noir

Elvis skrev:
Jag emigrerar i mitten på januari så det kan bli svårt för mig att vara med. Får väl tröstdricka min VVF ensam.


Lämna den med oss bara, så dricker vi den i din ära.
 
SV: Provning på uteslutande Pinot Noir

Dags att ta tag i ===> Provning på uteslutande Pinot Noir.

Har rätt mycket provningar bokade men om vi sätter en tid så kan den nog bli av :)
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Provning på uteslutande Pinot Noir

Anders Landström skrev:
Det är väl lite PN från Champagne jag kan bidra med. Har inte så mycket äldre dock tyvärr men det går väl att ordna

Har ju Jacquesson Vauzelle Terme men där får gärna någon annan slänga in en flaska LÄS NonPlusUltra.

För att matcha Armand Rousseau så bör vi ju ha av klassen VVF, Billecart-Salmon Clos Saint-Hilaire , lite äldre Selosse Contraste. Kräver lite grävande
jag skulle kunna tänka mig bidra med en Jacquesson blandannat..
 

jocke

Medlem
SV: Provning på uteslutande Pinot Noir

Anders Landström skrev:
Dags att ta tag i ===> Provning på uteslutande Pinot Noir.

Har rätt mycket provningar bokade men om vi sätter en tid så kan den nog bli av :)
nämn en dag, plats och tid. :)
 
Trådskapare
chambertin

chambertin

Medlem
SV: Provning på uteslutande Pinot Noir

Anders Landström skrev:
Dags att ta tag i ===> Provning på uteslutande Pinot Noir.

Har rätt mycket provningar bokade men om vi sätter en tid så kan den nog bli av :)
Mars börjar se ganska problematiskt ut för min del så jag lutar åt April.
Lördagarna i April är 6, 13, 20 och 27.

Konceptet ni körde på Henriot-provningen tyckte jag verkade bra (provning på Eriksberg VK + inhyrd bättre kock).
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Provning på uteslutande Pinot Noir

chambertin skrev:
Mars börjar se ganska problematiskt ut för min del så jag lutar åt April.
Lördagarna i April är 6, 13, 20 och 27.

Konceptet ni körde på Henriot-provningen tyckte jag verkade bra (provning på Eriksberg VK + inhyrd bättre kock).

En lördag i april i Götet således? I nuläget ser alla lördagar ut att passa för min del.
 
Trådskapare
chambertin

chambertin

Medlem
SV: Provning på uteslutande Pinot Noir

vintomas skrev:
En lördag i april i Götet således? I nuläget ser alla lördagar ut att passa för min del.
Det var tanken i alla fall.
Att resa iväg i bil/tåg med mina lite äldre Rousseau:er till Stockholm dan före en provning känns inte riktigt optimalt.
 
SV: Provning på uteslutande Pinot Noir

chambertin skrev:
Det var tanken i alla fall.
Att resa iväg i bil/tåg med mina lite äldre Rousseau:er till Stockholm dan före en provning känns inte riktigt optimalt.
Spätburgunder har jag mycket gott om. Framförallt Friedrich Becker, där har jag allt inklusive osläppta rariteter. Det ligger även en del 02:eek:r från Rousseau som behöver konsumeras. Kan även bidra med en del toppar från Kalifornien, typ ABC etc. Champagnerna på ren pinot är för få, och belagda med öppningsförbud.
Det kan dock bli knepigt att hitta en vettig lucka för provning om den skall hållas i staden där regnet sveper in horisontellt.

By the way så tror jag att dina Rosseau:er klarar den där resan dagen före utan problem :)
 
Toppen