Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Provning röda viner från Langhe - tips och hjälp

Trådskapare
Larseman

Larseman

Medlem
Dags för en liten uppdatering, ping @Matlen
Provningen blir den 23 november. Har spikat vinlistan, om inga oförutsedda problem uppstår vid beställning.

2012 Elio Altare Dolcetto d'Alba
2010 Pio Cesare Barbera d’Alba
2011 GD Vajra Langhe Rosso
2011 Massolino Langhe Nebbiolo
2004 Borgogno Barolo Cannubi Boschis
2008 Produttori del Barbaresco Barbaresco

Kom ihåg att vår lilla munskänkar-sektion inte är så avancerad och därför är inte heller vinerna det. Hoppas ändå att jag kan visa lite på vad man kan upptäcka i Langhe, åtminstone vad gäller röda viner. Jobbar nu febrilt med vad jag ska säga. Inser att jag kan lite för lite, men det är rackarns kul att lära sig mer och det är ändå 7 veckor kvar :nagelbitare:
 

Mattias Schyberg

Administratör
Dags för en liten uppdatering, ping @Matlen
Provningen blir den 23 november. Har spikat vinlistan, om inga oförutsedda problem uppstår vid beställning.

2012 Elio Altare Dolcetto d'Alba
2010 Pio Cesare Barbera d’Alba
2011 GD Vajra Langhe Rosso
2011 Massolino Langhe Nebbiolo
2004 Borgogno Barolo Cannubi Boschis
2008 Produttori del Barbaresco Barbaresco

Kom ihåg att vår lilla munskänkar-sektion inte är så avancerad och därför är inte heller vinerna det. Hoppas ändå att jag kan visa lite på vad man kan upptäcka i Langhe, åtminstone vad gäller röda viner. Jobbar nu febrilt med vad jag ska säga. Inser att jag kan lite för lite, men det är rackarns kul att lära sig mer och det är ändå 7 veckor kvar :nagelbitare:
Kul vinlista. Bra att utgå från när man vill utforska Piemonte lite närmare.
 
Toppen