Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Pubology

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Åt på Djuret/Leijontornets nya gastropub Pubology igår och det var riktigt, riktigt bra.

Snygg lokal, liten och mysig, och samma kompetenta, avslappnade och trevliga bemötande. Kan verkligen rekommenderas bara av den anledningen! Konceptet är enkelt, en liten avsmakningsmeny för 495 spänn med dryckespaket till för 195 spänn. Eller lite plock i form av ostron och annat kul, sen smårätter, mellanrätter och stora rätter (samma uppdelning som även förekommer på ölen för övrigt). Jag gjorde det kapitala misstaget att beställa in två ostron och en skål friterade svålar med två olika majjo till förrätt och den ödesdigert namngivna hambugrande (it was NOT a joke). Mätt som man var efter den enorma skålen med grishud så kommer det in en ödesdiger burgare på 250 gram färs, täckt med gruyere och bacon samt en flod av dressing.

Jag var inte beredd på detta och åt tills jag dog.

Klockan 21:50 erkände jag mig besegrad, betalade och gick hem och somnade medan mina kära vänner fortfarande satt kvar.
Sammanfattningsvis så är det en massiv rekommendation, men var medvetna om att det är stora portioner om man beställer de stora tallrikarna. Galet gott dock!

Som en liten passus så kan jag säga att jag när jag kom in i lokalen och kände stämningen blev sugen på att börja jobba restaurang igen för första gång på länge.
 

CH

Medlem
SV: Pubology

Låter mycket lovande. Ska definitivt göra ett besök där nästa gång jag är uppe.
 

Per Stade

Lege artis
SV: Pubology

Jimmy Forsman skrev:
Åt på Djuret/Leijontornets nya gastropub Pubology igår och det var riktigt, riktigt bra.
Jag gjorde det kapitala misstaget att beställa in två ostron och en skål friterade svålar med två olika majjo till förrätt och den ödesdigert namngivna hambugrande (it was NOT a joke). Mätt som man var efter den enorma skålen med grishud så kommer det in en ödesdiger burgare på 250 gram färs, täckt med gruyere och bacon samt en flod av dressing.

Jag var inte beredd på detta och åt tills jag dog.

Klockan 21:50 erkände jag mig besegrad, betalade och gick hem och somnade medan mina kära vänner fortfarande satt kvar.

Två ostron är väl inte så mycket. Hade du sagt två dussin så hade jag
förstått bättre. :)
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Pubology

Per Stade skrev:
Två ostron är väl inte så mycket. Hade du sagt två dussin så hade jag
förstått bättre. :)

I kombination med en halv grishud och en deciliter majonäs så var det en stor bedrift.

En liten brasklapp till det jag skrev tidigare är följande:

Det är en liten lokal och priserna är dyra. När de är inkörda på stället så kommer de att börja styra över det mot två sittningar och då tror jag tyvärr att det kommer att tappa en del av sin charm. Det finns inte heller möjlighet att bara sitta att ta en öl och småfisa lite. Det är ett minus.

En gastropub ska, för mig, vara en skön pubmiljö med bra mat. Nu är det fine diningpriser. Min burgare kostade 260 spänn, polarens köttbit 380 spänn och det är lite saftigt. Ölen finns på fat och i tre storlekar, och de är ganska saftigt prissatta också.

Jag skulle rekommendera ett besök innan det blir två sittningar för att få en riktigt skön upplevelse faktiskt. jag undrar också vad som kommer att hända när nyhetens behag försvinner...

Det blir intressant att se!
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Pubology

Ja, det är nog precis vad det är. Men Djuret är fine dining och Pubology ska vara en gastropub... Det är liksom inte rimligt. Personligen anser jag att man ska lägga ambitionsnivån, och priserna, lägre på pubology. Man kan fortfarande laga jävligt bra och god mat även om man skalar av lite.
 
Toppen