Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

R&L Legras Cuvée St-Vincent 1996

Trådskapare
doda

doda

Medlem
Intressant att prova dem mot varandra ikväll. De datum jag kommenterade igår borde inte vara degorgeringsdatum. Båda flaskorna är riktigt bra, men de haft relativt olika karaktär. Flaskan med den gamla etiketten är betydligt mer utvecklad, men jag föredrar nog den med en nya etiketten aningens mer. Båda flaskorna är helt klart perfekta att dricka nu. Sedan tror jag att det är en del flaskvariation på detta vin. Om mitt smakminne inte är är ute och cyklar, har jag testat detta vin tidigare flera gånger senaste året, då den äldre etiketten smakat som den nyare etiketten gör ikväll. På Passagen igår bad jag dem att ta upp en kartong (de kommer i kartonger om 12 flaskor) från Lund till Stockholm. Den handlar då om det artikelnummer av detta vin som kostar 679 sek, och inte 751 sek. Det är versionen med den nya etiketten med senare degorgeringsdatum. Detta är verkligen ett toppenvin oavsett degorgeringsdatum!
 
Toppen