Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Ramsay i London

Elvis

Medlem
SV: Ramsay i London

Jag har ätit lunch på Gordon Ramsay at Claridge's och det var en helt fantastisk lunch. Den rekommenderas varmt!
 

SUPRA

Bäst
SV: Ramsay i London

En vän besökte någon av hans krogar (vet ej vilken, men troligen den mest exklusiva om jag känner honom rätt) och var mycket nöjd.

Det var nästan för perfekt.
 
Trådskapare
Ö

Öhman

Medlem
SV: Ramsay i London

Elvis skrev:
Jag har ätit lunch på Gordon Ramsay at Claridge's och det var en helt fantastisk lunch. Den rekommenderas varmt!

Funderade på Claridge's. Verkar nice. Vad slutade notan på mellan tummen och pekfingret?
 

Elvis

Medlem
SV: Ramsay i London

Gustibus skrev:
Funderade på Claridge's. Verkar nice. Vad slutade notan på mellan tummen och pekfingret?

Runt 100 pund för avsmakningsmenyn, har jag för mig (inklusive ost). Sedan beror det helt på dryckesval...

Generellt tycker jag att toppkrogarna i London har väldigt rimliga priser i förhållande till vad man får.
 
SV: Ramsay i London

Var på MAZE 5 december.
Var helt ok.
Provade avsmaknings menyn och det slutade 3300 kr för 2 st (inkl vinpaket och drinkar...)
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Ramsay i London

Vi åt lunch (set lunch) på Maze Grill ca 20 pund plus dricka. Helt oslagbara priser!

Enkel starter, mycket bra köttbit och ost

Bra viner på glas, avslappnad miljö och bra service


Men så klart detta är flera klasser enklare än avsmakningmenyn ;)
 
Trådskapare
Ö

Öhman

Medlem
SV: Ramsay i London

Det lutar åt lunch på Maze Grill och middag på Claridge's.
Återkommer med rapport.
 
Trådskapare
Ö

Öhman

Medlem
SV: Ramsay i London

Jaha. Nähä.
Bokade Maze Grill för lunch och Claridge's ör middag samma dag.
Fick kalla fötter inför att sitta ensam på flotta Claridge's och avbokade. Tänkte att lunch på Mazes blir lagom.

Så. Tog lågprisflyg (gör INTE det) till Gatwick för att anlända 07.30 (steg up 04.00!!!). Efter att ALLT kukat sig (jag menar ALLT) så blev jag 6 (sex9 timmar sen och missade lunchen. ERGO: Inget Ramasay för mig denna gång. :mad:

Ankomstdagen blev det istället shepherds pie (ok förstår varför det är en brittisk angelägenhet) och två trista vinbarer (hurv!) men en en riktigt bra musical; La Cage aux Folles. Tänk, jag visste inte att det fanns så många väldoftande herrparfymer och killkompisar i par. ;)

MEN! I kväll har jag varit på ett helt juste ställe.

Först ett glas Champagne Henriot.

Åt en "omelett" med spenat och getost! Till den beställde jag in en helbutelj 2004 (jag älskar den årgången) Chassagne-Montrachet 1er Cru "Les Chenevottes" Marc Morey et Fils.
Ganska läcker liten anrättning. Vinet enastående med stor rökigt mineralig doft och bra kropp+ryggrad.

Därefter en risotto på karljohan och ostron.
Beställde in en BUTELJ 2001 Clos Rene Pomerol som även gick bra till parpadelle med parmesan, tryffel och portabella. (Ja jag vet att det var lite kaka på kaka med risotton - men vinlistan fick mig lite "off-track").

En välfylld tallrik med väldigt karaktärsfulla franska ostar efter det.

En espresso.

Två halvfulla flaskor fick följa med hem.

GISSA vad notan gick på för lilla mig för detta kalas (ni behöver inte räkna in den fina utsikten över Themsen och Tower Bridge).
 

Elvis

Medlem
SV: Ramsay i London

Vinerna gick på 200 pund totalt, maten kanske 75. Och så lite service charge på det. Slutsumma: 330 pund?

Synd att du missade Ramsay! :(
 
Trådskapare
Ö

Öhman

Medlem
SV: Ramsay i London

Elvis skrev:
Vinerna gick på 200 pund totalt, maten kanske 75. Och så lite service charge på det. Slutsumma: 330 pund?

Synd att du missade Ramsay! :(

Du är inte nära.
 

SUPRA

Bäst
SV: Ramsay i London

Då ska vi alltså upp eller ner, så 450 Pund. Annars var vinerna väldigt priiiisvärda.
 

Keen

slan
SV: Ramsay i London

£100 jämnt? Antagligen är priset sjukt billigt, annars hade det inte varit nåt för oss att gissa på? :D
 
Toppen