Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Relevanta viner för munskänkarnas 2-betyg

Göran

Medlem
Jag har två deltagare i en av mina provargrupper som ska göra munskänkarnas 2-betygsprov i Mars. Jag tänkte hälla 2 övningsomgångar åt dem. Jag är övertygad om att det finns många här som kan ge mig tips på relevanta viner från Systembolaget. Själv är jag (som vanligt) ganska ouppdaterad på viner som jag inte dricker själv.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Här har du ett tips, men kan inte lova att samtliga levererar (har inte provat alla), dock är samtliga relevanta som vintyper för 2-betyg:

Vita
  • 2013 Tesch Löhrer Berg Riesling Trocken (99130)
  • 2013 Meneteu-Salon Les Thureaux (Sauvignon Blanc) (5534)
  • 2011 Savenniéres L'Effet Pappilon (Chenin Blanc) (6017)
Röda
  • 2011 Louis M. Martini Napa Valley Cabernet Sauvignon (6723)
  • 2013 Bloodstone Shiraz (2083)
  • 2012 Fonterutoli (Sangiovese) (32229)
 
Toppen