Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Restaurang Glädje (Skövde) och Moholms Herrgård (Moholm)

SUPRA

Bäst
Jag vill bara tips om denna lilla pärla i Skövde.
Jag åt middag där i veckan med en vän och det var en mycket trevlig upplevelse.
Bra, idérik, omtänksamt lagad mat med mycket lokala underleverantörer.
Vi åt varsin trerätters a la carte, 2 öl (140 kr) och det gick på 850 kr totalt.
Bra valuta för pengarna och servicen var mycket bra.
Det enda jag kan komma på att klaga på är att rätterna kom in lite för fort efter varanda så att vi inte hann prata i den
takt jag hade önskat :)
Ta en titt på deras knällsmeny så fattar ni vad det handlar om.
http://www.restauranggladje.se/
Tomatbearnaisen var supergod och pluspoäng för att de skrivit upp receptet längs en vägg, med innehålsförteckningen för Blå Bands Bea på andra sidan. Humor.


Om ni är i närheten av Skövde / Mariestad och vill bo bra och lite "speciellt" kan jag varmt rekommendera Moholms Herrgård.
http://www.moholmsherrgard.se/
De erbjuder även middagar vissa dagar beroende på antal gäster.
 

moos

Medlem
SV: Restaurang Glädje (Skövde) och Moholms Herrgård (Moholm)

Menyn ser läcker ut. Irriterande bakgrundsljud på hemsidan dock.
 
Trådskapare
SUPRA

SUPRA

Bäst
SV: Restaurang Glädje (Skövde) och Moholms Herrgård (Moholm)

Väl på plats finns det inget som stör. :)
Det är inte ofta jag inte hittar något att anmärka på - tvål saknades på toaletten men sen är det stopp.

Vi var där en regnig måndag och det var 50-60% beläggning.
Gissar att bordsbokning är ett måste vid populärare veckodagar, och de hade bord bättre lämpade för representation.
 
Toppen