Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Restaurang i Paris??

weezer

Medlem
SV: Restaurang i Paris??

BK wine har en guide på sin sida över krogar tror jag..jag är för lat för att länka..
 

Per Stade

Lege artis
SV: Restaurang i Paris??

La Tour d'Argent ligger inte heller direkt vid operan men
är en upplevelse. Menyn är inte så lång:
en silverlaminerad sak där två sido"klaffar" viks åt sidan.
Titta på hemsidan
http://www.tourdargent.com/
Tryck på "Contents" i övre högra hörnet så förstår du
vad jag menar.
Paradrätten är pressad anka och äter du
den så får du ett numrerat certifikat, som talar om vilken
anka i ordningen du har ätit. De är uppe i över 1 miljon.

Om menyn inte är så imponerande lång så är vinlistan
desto mer. Sommelieren kommer in med något som
ser ut som en jättelik kyrkobibel.
Helt obeskrivligt, men så har de 10.000 oilka viner
(bara franska) och 500.000 flaskor i källaren
(400.000 när vi var där men det var förra årtusendet).

Kan vara svårt att få bord så reservera långt i förväg.
 

MHilv

Medlem
Livar upp den här tråden igen :)

Ska till Paris i vår då frun fyller 50, nu ska hela familjen med så då är jag ute efter några trevliga restauranger som klarar av att ta emot 6-8 pers där den yngsta är 7 år och de andra kidsen är runt de 20 och som gillar kött och potatis typ. Så inte fine dining som jag själv gillar och inte snabbmat heller förstås :rolleyes: Den yngsta blir glad bara hon får pasta:D kanske kan övertala de att gå på något lite finare på hennes födelsedag..
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Snacka om antiklimax när jag fann mig ca 1 km från Le Quinze Vins på 1 rue Dantes och gick dit i en härlig eftermiddagssol för lite vinnörderi och fann att den flyttat till 8 Rue Danielle Casanova:( Hann tyvärr inte omlokalisera mig idag pga av en bokad middag ngn timme senare. I min förtvivlan gick jag över gatan och beställde 50 cl sunkigt Cote de Rhone. Var det gott där i solen? Ja det var det, ta mig tusan. Platsen gör också vinet!
 
Toppen