Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

Jag vill helst prova följande lansering:

  • CAV0014 - Ludovic Chanson, Montlouis-sur-Loire

    Votes: 2 5,0%
  • CAV0013 - Domaine Binet-Jacquet, Faugères

    Votes: 2 5,0%
  • CAV0012 - Patrick Piuze, Chablis

    Votes: 9 22,5%
  • CAV0011 - Champagne Savart, Écueil

    Votes: 7 17,5%
  • CAV0010 - Clos Puy Arnaud, Castillon - Côtes de Bordeaux

    Votes: 5 12,5%
  • CAV0009 - Domaine Grosbois, Chinon

    Votes: 3 7,5%
  • CAV0008 - Domaine Goisot, Saint-Bris

    Votes: 2 5,0%
  • CAV0007 - Domaine du Joncier, Lirac

    Votes: 0 0,0%
  • CAV0006 - Champagne Moncuit, Le Mesnil-sur-Oger

    Votes: 5 12,5%
  • CAV0005 - Domaine Coursodon, Saint-Joseph

    Votes: 5 12,5%

  • Total voters
    40
  • This poll will close: .

CH

Medlem
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

Caviste skrev:
Fréd Savart låter hälsa att det blir halverad allokering till Sverige framöver på grund av det upprörande resultatet i omröstningen ::)

Låter som en sund förhållning till det hela om man vill stiga i popularitet.
 

Kostjan

Mot bättre vetande
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

Då får väl vi som röstade på Savart dubbel tilldelning vid nästa Savart släpp !
Jo så får det bli
 
Trådskapare
Caviste

Caviste

Leverantör
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

Skämt åsido (det var alltså ett skämt, försökte mig på en smiley som beskrevs "ironi")! Savart uppskattar verkligen det stora intresset i Sverige och att vi upptäckte hans viner före de flesta. Frédéric lovar att det kommer att komma gott om hans viner till Sverige även framöver.
a3amyzut.jpg


Edit: Ber om överseende med bildstorleken. Första gången jag försökte mig på detta. Kommer aldrig mer ske...
 
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

Caviste skrev:
Fréd Savart låter hälsa att det blir halverad allokering till Sverige framöver på grund av det upprörande resultatet i omröstningen ::)

Vi tar med följande på lördag:

CAV0005 - Domaine Coursodon
2010 Saint-Joseph Silice
2010 Saint-Joseph l'Olivaie
2010 Saint-Joseph La Sensonne

CAV0010 - Clos Puy Arnaud
2011 Cuvée Bistrot
2010 Cuvée Pervenche
2008 Clos Puy Arnaud

CAV0012 - Patrick Piuze
2011 Terroir de Chablis
2011 Chablis Premier Cru Vaillons "Les Minots"
2011 Chablis Premier Cru Les Forêts

CAV0016
Gott vin nr 1
Gott vin nr 2
Gott vin nr 3

Väl mött på lördag!

Räknar med att jag som röstade "rätt" får en större tilldelning då
 

lunaq

Medlem
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

Var inne på Caviste hemsida och försökte hitta den Beaujolais som jag fick prova men lyckas inte hitta den. Vad heter producenten? Tack på förhand
 

Keen

slan
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

lunaq skrev:
Var inne på Caviste hemsida och försökte hitta den Beaujolais som jag fick prova men lyckas inte hitta den. Vad heter producenten? Tack på förhand


Släpps på torsdag. Producenten heter Georges Descombes
 
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

Keen skrev:
Släpps på torsdag. Producenten heter Georges Descombes

Gott skit var det också. Har ju saknat lite rapporter från i övrigt lata forummedlemmar (själv jobbade jag ju med att göra det så bra som möjligt för er andra) då jag bara fick lite snabba smakprov och tog inga anteckningar.

Tyckte Morgon var bra men det sk mellanvinet stack ut riktigt ordentligt.

Hittade bland annat den här rapporten från ett besök hos Georges Descombes

http://www.wineterroirs.com/2010/11/geo ... ombes.html
 

kayaker

Cyklist
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

Descombes Regnié och hans Brouilly var mycket bra!
 

Keen

slan
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

kayaker skrev:
Descombes Regnié och hans Brouilly var mycket bra!


Håller med, riktigt bra. Gillade dock inte Morgon särskilt.
 
Trådskapare
Caviste

Caviste

Leverantör
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

lunaq skrev:
Var inne på Caviste hemsida och försökte hitta den Beaujolais som jag fick prova men lyckas inte hitta den. Vad heter producenten? Tack på förhand

Hej,

Tack till alla som visade intresse för våra viner i lördags och som tog sig tid att prata lite med oss. Tack också till arrangörerna och till medutställare.

Vi hade med oss tre "gamla" lanseringar, viner som inte går att beställa men som med lite tur dyker upp igen med i årgångar under nytt CAV-släpp. Detta tycker vi var ett bra sätt att visa vad vi står för. Tycker man våra viner är intressanta ska man skriva upp sig på Följ oss på hemsidan så missar man ingen lansering.


Saint-Joseph från Coursodon hittar man under CAV0005 (och CAV0015).

Thierry Valettes bordeaux-viner från Clos Puy Arnaud lanserades i höstas som CAV0010.

De omtyckta Chablis-vinerna från Patrick Piuze finns under CAV0012 (och CAV0002).


Vi hade även med oss CAV0016 från Georges Descombes i Beaujolais, en producent som sedan länge är ett av toppnamnen i Beaujolais men som tidigare inte funnits i Sverige. Det är inte så ofta vi får chansen att visa upp vinerna för en bredare publik innan lanseringen så vi uppskattar att så många tog sig tid att prova. Kul också att så många lämnade in förhandsbeställning på plats. Det gör dock tyvärr att det finns mindre kvar till övriga på torsdag.

CAV0016 - Georges Descombes släpps på torsdag kl 14.00 på www.caviste.se och innehåller 6 flaskor:

2 flaskor 2011 Morgon - 125 kr/st
Detta vin skiljer sig från de andra två i kvalitet och pris. Georges vinifierar och buteljerar de yngre vingårdarna separat och de får en lite enklare élevage. Denna är väldigt Morgon-typiskt småbråkig i sin ungdom med lite vild karaktär. Dekantera eller låt den ligga ett halvår så är det ett helt annat vin.

2 flaskor 2011 Régnié Vieilles Vignes - 155 kr/st
En imponerande uppvisning från "Prinsen i Beaujolais", Régnié. De gamla stockarna ger frukten fin koncentration och bra djup. Det mest lagringsdugliga av de tre.

2 flaskor 2011 Brouilly Vieilles Vignes - 165 kr/st
Brouilly ger lättare viner och Georges gamla stockar ger denna en krämig textur och silkeslena tanniner. Vet inte om ett vin blir så mycket mer drickvänligt än så här. Tål lagring men mina egna flaskor kommer inte överleva sommaren.

Läs gärna vår presentation av Georges och vinerna på hemsidan på torsdag.

Jämför gärna våra priser med t.ex. wine-searcher. Vi jobbar extremt hårt för att kunna erbjuda våra viner till rättvisande priser som kan jämföras med övriga Europa.

Mvh,
Martin
 

Keen

slan
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

Aha, så man kunde förbeställa på mässan i alla fall. Nåväl, knep 2 lådor via förhandsbokningen för grappe-medlemmar hur som.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

Keen skrev:
Aha, så man kunde förbeställa på mässan i alla fall. Nåväl, knep 2 lådor via förhandsbokningen för grappe-medlemmar hur som.

Ok, du har fack på Grappe.

Cool.

;)
 

Keen

slan
SV: Rösta fram vilka viner Caviste ska ta med på finewines.se vinmässa 27 april!

Jimmy Forsman skrev:
Ok, du har fack på Grappe.

Cool.

;)

Jupp, skittuff! 8)
 
Toppen